Prioritou DPB je ponechanie liniek MHD, ktorých trasy pre dostupnosť hromadnej dopravy v rôznych častiach Bratislavy nevyhnutne premávajú aj po diaľničnom obchvate. "Na rozdiel od väčšiny iných miest obchvat vedie stredom mesta, a teda plní aj nezastupiteľnú funkciu prepájania jednotlivých častí metropoly Slovenska," podotkol Chlebovec. Prípadná výluka MHD by sa týkala liniek 21, 65, 92, 96, 98, 192, 196 a aj tých, ktorých trasy DPB bude musieť zmeniť po dokončení rýchlostnej cesty R7.
Obchádzky by okrem zhoršenia komfortu pre cestujúcich MHD znamenali podľa dopravcu aj výrazný zásah do jeho rozpočtu. "Podľa prepočtov DPB by mohlo ísť až o 340.000 km za rok navyše, čo automaticky znamená vyššiu spotrebu pohonných hmôt a v neposlednom rade aj väčšiu tvorbu emisií. V prípade vylúčenia MHD z diaľnic a rýchlostných ciest by došlo k značnému predĺženiu času cestovania cestujúcich, čo by bolo v rozpore s deklarovanou podporou verejnej dopravy," spresnil Chlebovec. Podotkol, že v zahraničí MHD nielen premáva úsekmi mestských diaľnic, ale v niektorých prípadoch dokonca využíva vyhradené jazdné pruhy.
Hlavné mesto deklaruje pripravenosť rokovať s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a ministerstvom dopravy o riešeniach, ktoré zachovajú čo najviac benefitov inteligentného riadenia obchvatu, ale bez negatívnych dosahov na MHD a kvalitu života Bratislavčanov.
Na bratislavskej diaľnici D1 spustili vo štvrtok moderné líniové riadenie dopravy. Nové premenlivé svetelné dopravné značky začali fungovať nad jazdnými pruhmi diaľnice v celej jej dĺžke na území hlavného mesta. Po obchvate bude možné v istom období jazdiť rýchlosťou až 130 km/h, a to v čase nižších dopravných intenzít a za priaznivých poveternostných podmienok. Počas dopravnej špičky treba počítať s výraznejším obmedzením rýchlosti. Zavedením systému sa má výrazne znížiť výskyt kolón a ich rozsah, zlepšiť plynulosť dopravy a zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky.