Spoločnosť UPC v ňom zákazníkom ďakuje, že využívajú ich služby aj v pandemickom období a váži si ich spokojnosť. "V tomto náročnom Covidovom období, v čase, keď sa spotreba internetu v našich domácnostiach niekoľkonásobne zvyšuje, máme záväzok zabezpečiť Vám stabilné, spoľahlivé a rýchle pripojenie. Toto si, samozrejme, vyžaduje neustále investície do technickej infraštruktúry. Aj vďaka tomu Vám teraz môžeme zvýšiť rýchlosť internetového pripojenia za veľmi výhodných podmienok," znie stanovisko spoločnosti.
Podľa konkrétnych podnetov, ktoré dostala redakcia Nový Čas, v prípade osôb, ktoré majú službu Internet 150, dôjde k zmene na službu Internet 400. Cena za novú službu Internet 400 bude 14,90 € a celková mesačná platba za služby, ktoré využíva zákazník, bude 26,70 €.
Zmena služby a ceny bude účinná od 1.10.2021 a prejaví sa vo faktúre za mesiac október. Odo dňa 1.10.2021 zároveň začína plynúť nové vernostné obdobie zmluvy vo vzťahu k poskytovaniu služby prístupu do siete internet v dĺžke 12 mesiacov, s opakovaným automatickým obnovením vždy na ďalších 12 mesiacov. Cena za doplnkové služby, digitálnu televíziu či prenajímané prijímacie zariadenia ostáva nezmenená.
Vyššie uvedené zmeny predstavujú podľa ust. § 44 ods. 9 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách podstatnú zmenu zmluvných podmienok. Ak túto zmenu zákazník neakceptuje, má právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní verejných služieb, a to do jedného mesiaca od oznámenia podstatnej zmeny.
Spoločnosť UPC reaguje
"Úprava ceny sa týka iba menšej skupiny zákazníkov využívajúcich internetové služby, nejde o plošné zdražovanie, ktoré ani neplánujeme. Ide o necelých 2 500 zákazníkov, ktorí využívajú už zväčša neaktuálne kampane, ktorým súčasne výrazne zvyšujeme rýchlosť internetových služieb. Napr. ako u daného zákazníka, zo súčasných 150 Mb/s až na 400 Mb/s. Úprava ceny sa vzťahuje iba na základné služby Internetového pripojenia, ceny za prenájom zariadení či za službu Televízia alebo Telefón ostávajú nezmenené.
Keď ide o ceny za internet, z dôvodu, že pre koronu veľa ľudí pracuje z domu, dátová prevádzka v našej sieti sa za uplynulých 1,5 roka navýšila o viac ako jednu tretinu (35 %). Rovnako sa cena upravuje preto, aby sme zákazníkom naďalej umožnili pohodlne pracovať z domu, byť v kontakte s blízkymi alebo sa zabávať online. Aby sme to zabezpečili, musíme priebežne investovať do rozsiahlych zmien na technickej infraštruktúre pre zvýšenie stability, bezpečnosti a kapacity siete. Uvedomujeme si, že toto obdobie je náročné pre všetkých. Preto ceny upravujeme iba o nevyhnutné náklady, o ktoré sa nám ako operátorovi zvýšili ceny za ich prevádzku a poskytovanie,“ uviedol Jaroslav Kolár, hovorca spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA.