Podľa vedúcej oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Evy Žgravčákovej vystriedali pyrotechnikov a archeológov stavební robotníci, bagre a buldozéry.
Po podpise zmluvy na výstavbu úseku R3 Tvrdošín – Nižná sa na stavbe uskutočnil pyrotechnický prieskum, archeologický výskum, vytýčenie stavby, výruby drevín, odhumusovanie, doplňujúci geotechnický prieskum a príprava zariadení staveniska. "V rámci pyrotechnického prieskumu sme preskúmali celé stavenisko, trvalé aj dočasné zábery pozemkov. Objavili sme niekoľko nálezov munície z obdobia druhej svetovej vojny, ktoré boli odborne zlikvidované za účasti polície. Išlo napríklad o delostrelecký granát, delostreleckú mínu či pancierovú päsť. Počas archeologického prieskumu sa nenašli žiadne artefakty," informovala Žgravčáková.
Upozornila, že stavba sa buduje v zložitom geologickom prostredí strmých svahov. "Aktuálne máme na stavbe 60 až 70 pracovníkov. Pracujú na úprave podložia hlavnej trasy budúcej rýchlostnej cesty, zakladajú mostné objekty a budujú prístupy na stavenisko. Pokračovať budú prácami na spodných stavbách mostov, múrov a budovaní násypov. Hotovú R3 by mal zhotoviteľ odovzdať v roku 2023," uviedla vedúca oddelenia komunikácie NDS.
Doplnila, že nový úsek obchvatu Tvrdošína dlhý 5,6 kilometra odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. "Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší životné podmienky miestnym obyvateľom. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok," dodala Žgravčáková.