Veľmi zaujímavý projekt vznikol pod taktovkou agentúry MW Promotion. Význam projektu zhrnul jej šéf Martin Marko: „Umožnime generácii 50+, aby sa sebavedomo a s dôverou tešila na život po svojej päťdesiatke, šesťdesiatke, ale aj sedemdesiatke či osemdesiatke, ale, samozrejme, aj neskôr.“ Je potrebné rozbiť stereotypné videnie staršej generácie, pretože dnešný senior je úplne iný ako jeho predchodca pred 20-mi či 30-mi rokmi.
Generácia 50+
- Táto skupina je u nás relatívne početná (cca2 milióny ľudí) a zároveň absolútne najbohatšia spomedzi celej populácie. Vlastní približne 80 % všetkých aktív.
Čo je to Generácia Gold?
- Segment populácie medzi 50 až 65 rokov môžeme vzhľadom na ich veľkú kúpnu silu pokojne nazývať Generácia Gold. Na Slovensku ju tvorí cca 1,1 milióna obyvateľov v spomínanom veku.
Sám patrím do Generácie Gold
Martin Marko, riaditeľ agentúry, MW Promotion
- Prevažujú u nás konzervatívne hodnoty (71 % z nás), súhlasíme s výrokom Bez práce nie sú koláče (91 %), udávanie považujeme za odpudivé (81%) a spoločensky angažované značky u nás tým nič nezískavajú (55 %). Rodina je náš najväčší záujem (66 %) a viac ako polovica z nás športuje. Až 70 % z nás je denne na internete a iba 13 % nie je na internete vôbec. Influenceri na nás nemajú zatiaľ veľký vplyv. Okrem politikov sú v TOP desiatke influencerov pre túto cieľovku 50+ Igor Bukovský, Sajfa, Petra Vlhová a Zuzana Plačková.
Menej úverov a zabezpečené bývanie
Maroš Ovčarik, Finančný kompas
- Ľudia vo vekovej kategórii 50 - 55 rokov často už nemusia akútne riešiť výdavky, ako napríklad bývanie, prípadne auto. V rámci ich priorít sa oveľa častejšie objavujú témy ako vzdelanie detí, dôchodok, budovanie majetku. U týchto ľudí sa zároveň v priemere menej vyskytujú v rámci ich výdavkov splátky úverov, pôžičiek, teda väčšiu časť príjmu majú disponibilnú.
Hlavné sú vzťahy
Peter Strcula, tréner neuropsychológie
- Najdôležitejšie v tomto veku sú vzťahy. So svojimi deťmi, vnúčatami, životným partnerom. V tomto veku sa ľudia sústreďujú na ich prehlbovanie. Mnohí ľudia sa dokonca po 60-ke a 70-ke cítia šťastnejšie a naplnenejšie než predtým. Dôležitá je tiež ich schopnosť zvládania smútku, prípadnej samoty a odpustenie. Časté je tiež celkové spomalenie v živote, redukcia aktivít a pracovných povinností na tie najzmysluplnejšie. Práve množstvo a kvalita vzťahov je to, čo ľudia na konci života ľutujú najviac a o čo sa aj najviac snažia.