Rozhodol o tom súd v štáte Delaware. Podľa sudkyne Morgan Zurnovej prvá nehoda bola "varovaním," čo sa týka kľúčového bezpečnostného systému na palube a firma mala na tento stav reagovať, nie ho ignorovať. Ako dodala, aj keď je pravda, že skutočnými obeťami boli ľudia na palube lietadiel a ich rodiny, čiastočnými sú aj investori, ktorí "prišli o miliardy dolárov".
Podľa Zurnovej sa síce môže zdať, že je to bezcitné, vzhľadom na tragédiu rodín, ktoré stratili príbuzných, firemné právo však pozná aj inú skupinu obetí: Boeing ako firmu a akcionárov".
Lietadlá 737 MAX havarovali v októbri 2018 v Indonézii a marci 2019 v Etiópii, pričom k nehodám došlo za prakticky rovnakých okolností. V obidvoch prípadoch lietadlá havarovali krátko po štarte, za čím mali byť podľa vyšetrovania problémy stabilizačného systému MCAS. Havárie si vyžiadali 346 obetí a lietadlá 737 MAX boli v marci 2019 stiahnuté z oblohy. Súhlas na návrat do prevádzky dostal tento stroj v USA v novembri 2020 a v Európe a Kanade v januári tohto roka.
V januári tohto roka sa Boeing dohodol s americkým ministerstvom spravodlivosti na urovnaní a súhlasil so zaplatením 2,5 miliardy USD (2,11 miliardy eur). Celkovo ho už havárie 737 MAX stáli na pokutách, zrušených objednávkach a iných nákladoch približne 20 miliárd USD. Stále však čelí niektorým civilným žalobám zo strany rodín a najnovšie aj žalobe zo strany akcionárov.