Má zmysel volať do cestovky?
Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr
Kedy sa celý proces uvoľnenia peňazí pohne dopredu?
- V stredu sa poslednýkrát Brusel pýtal na podmienky schvaľovacej schémy. Európski úradníci proces schvaľovania odobrili včera. To je pre nás životne dôležité.
Čo však tento termín znamená pre verejnosť?
- Že vyplácanie nestihneme do 14. septembra. To sa už nedá, nie je to v ľudských silách. S klientami sa kontaktujeme od 2. septembra a je veľa takých, ktorí majú nové banky, nové účty a to všetko musíme aktualizovať. Niektoré cestovky už pristúpili k vyplácaniu peňazí, no je ich ešte menšina.
Aký je teda podľa vás reálny termín na vyplatenie všetkých občanov?
- Ako reálny vidím koniec septembra.
Čo majú robiť tí, ktorých ešte nikto nekontaktoval?
- Môžu sa vo svojej cestovke informovať. Mnohí tak telefonicky aj robia. Zákon však hovorí jasne, cestovka je povinná kontaktovať každého, kto uhradil zálohu.
Sú cestovky pripravené aj na prípadné žaloby?
- Je to veľký problém. Drvivá väčšina klientov situáciu chápe. Spravíme k tomu tlačovku a požiadame verejnosť, aby mala pár dní strpenie.