Stalo sa tak štyri desaťročia po uvedení prvej súpravy tohto typu na trh. "Toto desaťročie bude pre TGV o inovácii. Francúzsko musí odpovedať na výzvy po ekologickejších spôsoboch dopravy," povedal šéf Elyzejského paláca na parížskej vlakovej stanici Gare de Lyon. Macron predniesol prejav pred modelom nového rušňa v životnej veľkosti.
Nová súprava pojme až 740 pasažierov. V súčasnosti majú TGV maximálnu kapacitu 600 osôb. Do plnej prevádzky ich plánujú francúzske železnice nasadiť v roku 2024. Nový vlak údajne spotrebuje o pätinu menej elektrickej energie ako súčasný typ, pričom si zachová maximálnu rýchlosť až 320 kilometrov za hodinu.
Francúzska vláda prisľúbila v tomto roku nové investície vo výške až šesť a pol miliardy eur na rozšírenie vysokorýchlostných tratí a posilnenie využívania vlakov. Ide o súčasť stratégie vlády s cieľom znižovať emisie.
Prvý model súpravy TGV – z francúzskeho Train Grande Vitesse, čo v preklade znamená vysokorýchlostný vlak – predstavil pred 40 rokmi vtedajší prezident Francois Mitterrand. Podľa národného železničného dopravcu SNCF tento vlak posunul cestovanie na novú úroveň a zároveň sa postaral o prestíž francúzskych dráh vo svete.