Predseda predstavenstva NDS Juraj Tlapa podotkol, že by bol veľmi rád, ak by bolo prepojenie D1 a D4 hotové o tri a pol, alebo štyri roky. "Najrýchlejšie je to od dnešného dňa tri a pol roka a nechcem hovoriť to najhoršie. Čiže päť rokov je z môjho pohľadu realita," myslí si Tlapa.
Mimoriadny hospodársky výbor zvolal jeho predseda Peter Kremský (OĽANO). Poukázal na zásadný význam tohto úseku a potrebu jeho čo najskoršieho dokončenia. "Má zmysel otvárať takéto otázky, lebo vždy sa dajú nájsť zlepšenia. Ja sa nechcem zmieriť s tým, že tu budeme päť, alebo ja si myslím, že skôr sedem rokov stáť v zápchach a pozerať sa na dve diaľnice, ktoré sa križujú a nedá sa prejsť z jednej na druhú," zdôraznil Kremský s tým, že zatiaľ sa riešenie nenašlo.
Podľa Doležala si vypočuli na výbore rôzne riešenia, ktorými si už so svojím tímom prešiel. "Bolo to dobré na to, že sme informovali poslancov, ale na konci dňa to urýchleniu výstavby nepomohlo," zhodnotil Doležal.
NDS 3. septembra zaslala do európskeho vestníka oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania k zákazke na stavebné práce pre stavbu D1 Bratislava - Triblavina, rozšírenie. Rekonštrukcia diaľnice D1 je nevyhnutná na zabezpečenie križovania s diaľnicou D4. Hodnotu zákazky diaľničiari odhadujú na viac ako 127 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).