Množstvo vodičov sa aj v takejto križovatke zachová nesprávne a svojím vozidlom zachádzajú čo najviac vpravo. V takomto prípade si dve protismerné vozidlá križujú trasu a zbytočne vzniká spomalenie a zastavenie premávky. Domnievajú sa, že sa riadia Zákonom o cestnej premávke, konkrétne paragrafom 18, ktorý prikazuje protiidúcim vozidlám vyhýbať sa vpravo.
ČÍTAJTE VIAC: Nehody pri zipsovaní: kto je vinník, keď nebolo zipsovanie určené značkou?
Lenže v tomto prípade nehovoríme o vyhýbaní sa, ale o otáčaní sa v križovatke. Na otáčanie sa vzťahuje paragraf 22 Otáčanie a cúvanie, taktiež v Zákone o cestnej premávke č. 8/2009. A ten sa hneď na začiatku odvoláva na paragraf 19 o odbočovaní, kde je riešenie takejto situácie priamo opísané v odseku 3:
- Pred odbočovaním vpravo vodič je povinný zaradiť sa čo najbližšie k pravému okraju vozovky. Ak pritom musí s ohľadom na rozmery vozidla alebo nákladu vybočiť zo smeru svojej jazdy vľavo, vždy dáva len znamenie o zmene smeru jazdy vpravo.
- Pred odbočovaním vľavo vodič je povinný zaradiť sa čo najďalej vľavo v časti vozovky určenej pre jeho smer jazdy s ohľadom na rozmery vozidla alebo nákladu a šírku vozovky.
- Ak vodiči protiidúcich vozidiel odbočujú vľavo, vyhýbajú sa vľavo.
Samozrejme platí, že električka má v takejto križovatke prednosť a aj to, že akonáhle je vodič uprostred týchto dvoch protismerných ciest (teda napr. na električkovej trati), musí dávať prednosť vozidlám idúcim sprava, ak to nie je dopravnou značkou určené inak.