Informoval o tom v stredu zhotoviteľ nultého obchvatu Bratislavy spoločnosť D4R7 Construction. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 budú mať celkovú dĺžku viac ako 59 kilometrov (km) vrátane 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií. Najnovšie sa otvára úsek D4 od križovatky Bratislava – Jarovce až po križovatku Bratislava – Juh (kedysi známa ako Ketelec). Táto časť projektu zahŕňa aj nový Lužný most cez Dunaj, ktorý je súčasťou tzv. Dunajského súmostia dlhého 3 km.
Novootvorený úsek D4 bude mať celkovú dĺžku 6,5 km. Zároveň sa otvára aj zvyšná časť R7, ktorá dovedie obyvateľov južných obcí až priamo do Bratislavy. Otvorenie časti D4 a R7 je naplánované na nedeľu. Zhotoviteľ podotkol, že ešte pred oficiálnym uvedením do prevádzky budú od 9.30 h sprístupnené chodníky pre cyklistov a chodcov po oboch stranách mosta, ktoré budú môcť byť využívané neobmedzene na presun ponad Dunaj. Na Lužný most sa verejnosť dostane priamo z petržalskej hrádze pri križovatke Bratislava – Petržalka, ale aj z druhého konca, z tzv. slovnaftskej hrádze.
"Veľa rúk prispelo k úspešnému dokončeniu tejto časti projektu a chceme sa tak poďakovať všetkým našim partnerom, bez ktorých by sme to nedokázali. Nové úseky D4 výrazne odbremenia dopravu v hlavnom meste, keďže vďaka nim sa budú môcť vodiči úplne vyhnúť centru, ako aj preťaženému Prístavnému mostu. Dochádzanie do Bratislavy a, samozrejme, aj návrat domov bude jednoduchší napríklad pre obyvateľov Petržalky, Rusoviec, Jaroviec, Čunova, ale aj vodičov z južných obcí a Rakúska," skonštatoval generálny riaditeľ D4R7 Construction Michael Heerdt.
Spoločnosť priblížila, že rýchlostná cesta R7 je už viac ako rok v prevádzke. Donedávna sa vodiči z juhu doviezli autom po križovatku Bratislava – Juh, kde sa museli napojiť na D4 a pokračovať do hlavného mesta až cez Podunajské Biskupice. Najnovšie sa už dostanú po R7 priamo do Bratislavy, čím sa vyhnú hustej premávke na ceste I/63.
Nový úsek R7 od križovatky Bratislava – Juh po križovatku Bratislava – Nivy má dĺžku 6,3 km. Začiatok úseku R7 je v dotyku s existujúcou diaľničnou sieťou, konkrétne cez D1 v existujúcej mimoúrovňovej križovatke Prievoz, ako pokračovanie Bajkalskej ulice. Ďalej prechádza lokalitou Malé Pálenisko, križuje Malý Dunaj a vedie pozdĺž západného okraja Slovnaftu až po jeho juhozápadný roh.
Koncesionárom projektu nultého bratislavského obchvatu je spoločnosť Zero Bypass, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy počas obdobia 30 rokov. Hlavným dodávateľom projektu je spoločnosť D4R7 Construction.