Trenčín/ Poprad, 6. októbra 2021 – výrobca mrazených polotovarov a významný distribútor horeca segmentu - doteraz známy ako HO&PE family, sa premenováva a rebranduje na Hossa family. Ide o rodinný podnik, ktorého jediným majiteľom je Marián Hossa. Ten, okrem zmeny obchodného mena a loga*, posilňuje hodnoty v prospech zákazníkov, rozširuje portfólio svojich produktov a plánuje vybudovať novú prevádzku na západnom Slovensku.
Plánované investície sa vyšplhajú v priebehu nasledujúcich rokov do výšky 22 miliónov eur. Smerovať budú do kvality a rýchlosti služieb zákazníkom a rozšírenia portfólia žiadaných výrobkov. Modernizovať sa tak bude nielen výroba v Poprade, ale posilní sa aj celá logistika od flotily áut až po výstavbu nových skladov. Spustený bude aj vynovený e-shop a mobilná aplikácia pre rýchlejšie a jednoduchšie objednávanie. Firma sa doteraz zameriavala najmä na vzdelávanie zamestnancov v oblasti odbornosti a komunikácie so zákazníkom.
Hossa family momentálne vyrába 300 druhov výrobkov, v objeme 10 miliónov kusov ročne. Ide o prípravu 5 241 ton múčnych výrobkov (najmä pirohy, šúľance, knedličky, halušky) a spracovanie 613 ton mäsa (ale i syrov a zeleniny). Hlavnú činnosť firmy však predstavuje logistika a distribúcia. Tá zahŕňa spomenuté výrobky, ale aj ďalšie tovary pre gastro zariadenia, veľkoobchody a maloobchody potravín.
„Naším cieľom je v priebehu nasledujúcich rokov vybudovať modernú, na zákazníka silno orientovanú firmu, ktorá má širokú ponuku kvalitných slovenských jedál. Ide o tradičné pokrmy, ktoré si zákazník ľahko sám pripraví. Druhou významnou časťou biznisu je zásobovanie gastro prevádzok. Tu sa chceme sústrediť na rýchlosť a spoľahlivosť dodávok, ale aj predprípravu jedál pre kuchárov. Pracujeme pritom s dôrazom na disciplínu, ktorú som si priniesol z hokeja. Zhodli sme na tom, že do všetkého chceme ísť naplno,“ hovorí Marián Hossa.
Hossa family disponuje v treťom kvartáli 2021 celkovo 250 zamestnancami. K dispozícii má 3 sklady a 7 logistických dep. V nich sa nachádza približne 3 500 skladových položiek, ktoré k odberateľom distribuuje 61 áut. Tovar sa tak vie dostať do 11 tisíc prevádzok na Slovensku v rozmedzí od 12 až 24 hodín od objednávky. Ročný obrat firmy v roku 2020 dosiahol 35,5 miliónov eur, vrátane značkovej zmrzliny Algida.
*Nové logo Hossa family má upozorňovať na 3 úsmevy. Usmiate ústa sú totiž odrazom spokojnosti po dobrom jedle, ale aj po akejkoľvek interakcii s obchodnými partnermi, či zamestnancami.