ŽSR vo svojej reakcii na Vallove slová pre TASR uviedli, že vznikla interná pracovná skupina pre návrh riešenia komplexnej rekonštrukcie Hlavnej stanice. "Skupina pripravuje niekoľko variantov využiteľnosti. Varianty musia zohľadňovať možné stavebné úpravy výpravnej budovy, prístavby výpravnej budovy, prislúchajúcich exteriérových objektov, koridoru medzi výpravnou budovou a zastávkou električiek, podchodov pre cestujúcich a spevnených plôch na predstaničnom námestí," spresnila riaditeľka komunikačného odboru ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Zohľadňujú rovnako aj finančnú náročnosť projektu a aj horizont realizácie, či pôjde o dlhodobý zámer komplexnej prestavby s možnosťou spolupráce s hlavným mestom (vypracovanie spoločnej architektonicko-urbanistickej štúdie) alebo krátkodobý zámer – rýchle zlepšenie vizuálu a kvality poskytovaných služieb. "S týmto cieľom vznikla aj riadiaca skupina pre infraštruktúrne projekty na území mesta Bratislava, kde sa riešia otázky týkajúce sa uzla Bratislava a aj Bratislava Hlavná stanica. Súčasťou skupiny sú zástupcovia ministerstva dopravy, magistrátu hlavného mesta, Metropolitný inštitút Bratislava aj zástupcovia ŽSR," podotkla Feik Achbergerová.
Vedenie ŽSR deklaruje, že podniká kroky, ktoré prinesú riešenie pre Hlavnú stanicu na zlepšenie komfortu cestujúcich, prenajímateľov priestorov a zamestnancov. Komplexnosť rekonštrukcie, samozrejme, bude podľa železníc závisieť aj od disponibilných finančných prostriedkov, od čoho sa bude odvíjať aj termín realizácie rekonštrukcie.
Ministerstvo dopravy vo svojej reakcii pre TASR skonštatovalo, že rekonštrukcia predstaničného námestia je v rukách magistrátu. "S cieľom rekonštrukcie Hlavnej stanice a súvisiacich pozemkov a objektov v okolí bola zriadená pracovná skupina, ktorú tvoria zástupcovia rezortu dopravy, ŽSR, Metropolitného inštitútu Bratislavy i hlavného mesta," podotkli z ministerstva.