A zaviazala sa poskytovať v budúcnosti cestujúcim lepšie informácie o ich právach. Po rokovaní s Európskou komisiou sa 16 leteckých spoločností dohodlo na uhradení nevybavených žiadostí o vrátenie peňazí, na lepšom informovaní cestujúcich, keď zrušia lety, a na tom, že budú ponúkať náhradné vouchery iba tým, ktorí si túto možnosť vyberú.
Na rokovaniach sa okrem iných zúčastnili Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP a Wizz Air. „V ranej fáze pandémie niektoré letecké spoločnosti nútili cestujúcim vouchery,“ uviedol vo vyhlásení európsky komisár pre spravodlivosť Didier Reynders. „Konali v rozpore s pravidlami EÚ na ochranu spotrebiteľa. To bolo neprijateľné,“ povedal.
Za presadzovanie zákonov o ochrane spotrebiteľov sú zodpovedné úrady v jednotlivých štátoch. Európske zákony a nariadenie o spolupráci pri ochrane spotrebiteľa (Consumer Protection Cooperation, CPC) vytvorili sieť, ktorá má presadzovania práva v týchto otázkach koordinovať.
Podľa Európskej komisie vrátenie peňazí za letenky je najväčšou akciou spolupráce v oblasti ochrany spotrebiteľa v histórii siete CPC a prvou akciou na základe upozornení Komisie. „Letecké spoločnosti počas pandémie vo veľkom porušili práva európskych spotrebiteľov,“ uviedla v e-mailovom vyhlásení Monique Goyensová, generálna riaditeľka Európskej spotrebiteľskej organizácie CEUC, ktorá v júli 2020 viedla podanie sťažnosti v rámci EÚ.
Dodala, že je načase, aby letecké spoločnosti „urobili poriadok“, keďže mnoho spotrebiteľov v celej Európe stále čaká na vrátenie peňazí za lety zrušené počas prvých obmedzení v roku 2020. Eurokomisárka pre dopravu Adina Valeanová dohodu taktiež uvítala a dodala, že obnoví dôveru medzi cestujúcimi a leteckými spoločnosťami.