Ako pre TASR uviedol hovorca Slovenskej správy ciest (SSC) Martin Guzi, uzáveru úseku cesty I/21 schválil ešte v apríli krízový štáb Okresného úradu vo Svidníku.
"Obchádzková trasa pre tranzitnú dopravu Vyšný Komárnik – Košice, Prešov bude vedená po cestách: I/21 Vyšný Komárnik – obchvat Svidníka R4 – križovatka ciest I/21 a I/15 Stročín – I/15 Stropkov – I/18 Vranov nad Topľou – I/79 Hriadky – I/79 Bidovce – D1 Košice – Prešov," povedal Guzi.
Tranzitná doprava Prešov – Vyšný Komárnik bude podľa jeho slov vedená po cestách: križovatka ciest I/18 a I/68 (ulica Obrancov mieru) – D1 Prešov – Košice – I/79 Bidovce – I/79 Hriadky – I/18 Vranov nad Topľou – I/15 Stropkov – križovatka ciest I/15 a I/21 Stročín – obchvat Svidníka R4 – I/21 Vyšný Komárnik. V prípade zhlukovania vozidiel bude cestná premávka operatívne riadená políciou.
Od rekonštrukcie na ceste v úseku Šarišský Štiavnik (horizont) – Rakovčík v roku 2015 došlo podľa Guziho pre výrazné zvýšenie nárastu intenzity dopravy k zmenám v území, ktoré sa prejavili na povrchu vozovky.
"Viedlo to k zhoršeniu stabilitných pomerov horninového prostredia, nadmernej deformácii základovej pôdy, k zmene hydrologických a hydrogeologických pomerov. Ide o charakteristické vlastnosti flišu. Pre zložité inžinierskogeologické a hydrogeologické podmienky daného územia prichádza do úvahy ako dlhodobé riešenie len komplexná sanácia úseku cesty I/21 v dĺžke približne dva kilometre," skonštatoval Guzi.
Ako ďalej povedal, dočasnú sanáciu, realizuje zhotoviteľ Kaping s.r.o. a Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK), ktorá je zmluvným partnerom na údržbu ciest prvej triedy v cene 173.700 eur.
"Komplexná oprava úseku pri Šarišskom Štiavniku sa urobí po inžiniersko-geologicko a hydrogeologickom prieskume, výsledky ktorého budú podkladom pre zabezpečenie projektovej dokumentácie sanácie cesty a prípadného geotechnického monitoringu," dodal Guzi.