Spoločnosť Facebook oznámila po 04:00 SELČ, že jej služby sú znova prístupné on-line a jej zamestnanci pracujú na postupnom návrate k bežnej prevádzke. Firma, pod ktorú spadajú spomínané sociálne siete a aplikácie, sa domnieva, že počas výpadku neunikli údaje užívateľov jej služieb, informovala agentúra Reuters.
Rozsiahly výpadok zaznamenali spomínané sociálne siete a aplikácie v pondelok krátko pred 17:00 SELČ. Facebook nasledovne potvrdil, že časť jeho užívateľov má problémy s prístupom k jeho sieti a aplikáciám.
"Tvrdo sme pracovali na obnovení k prístupu k našim službám a aplikáciám a sme radi, že sa vracia on-line," oznámil okolo 00:45 SELČ prevádzkovateľ siete Facebook. Instagram tiež uviedol, že sa "pomaly ale isto" vracia k normálnemu fungovaniu. Whatsapp krátko pred 04:00 SELČ oznámil, že jeho služba je plne funkčná.
Server CNBC pripomína, že išlo o najhorší výpadok Facebooku od roku 2008, kedy sa problém ťahal celý deň. Vtedy jeho služby ale využívalo len 80 miliónov užívateľov. V druhom štvrťroku mala táto najväčšia sociálna sieť sveta 2,9 miliardy mesačných aktívnych užívateľov. Aplikácie a sociálne siete spoločnosti Facebook majú celkovo zhruba 3,5 miliardy užívateľov.
Spoločnosť Facebook sa domnieva, že výpadok spôsobilo chybné nastavenie jej vnútorného systému. To potom viedlo k prerušeniu výmeny informácií medzi servermi a dátovými centrami, čo malo negatívny lavínový efekt na jej aplikácie a siete. O chybe v konfigurácii systému hovorili pred vyhlásením spoločnosti tiež bezpečnostní experti, ktorí situáciu sledujú, informovala agentúra Reuters.
Všetky tri menované aplikácie spadajú pod spoločnosť Facebook a ich prevádzka sa opiera o rovnakú infraštruktúru. Počas výpadku prestali fungovať aj ďalšie príbuzné aplikácie, napríklad Facebook Workplace či Facebook Messenger.