Vicepremiérka a ministerka pre investície a regionálny rozvoj Veronika Remišová pochybuje, že sa Bratislave podarí dokončiť predĺženie električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor do konca roka 2023. Projekt musí byť dovtedy hotový, aby mohol byť spolufinancovaný z eurofondov. Magistrát tvrdí, že mešká len mesiac a ak by sa aj termín nestihol, alokovaná suma 100 miliónov eur bude použitá na iné dopravné projekty v Bratislave.
Podľa ministerky Veroniky Remišovej s veľkou pravdepodobnosťou projekt hlavného mesta 2. etapy električkovej trate v Petržalke do stanoveného termínu, čo je koniec roka 2023, nebude dokončený. „Ak sa termín nestihne, pôjde o zlyhanie bratislavského magistrátu,“ vyhlásila Remišová. „Týka sa to aj Bratislavy. Pre ňu bolo vyčlenených v programovom období 100 miliónov eur na električkovú trať,“ dodala vicepremiérka.
Magistrát: Projekt mešká len mesiac
Podľa hovorkyne magistrátu Kataríny Rajčanovej Štátny Úrad pre verejné obstarávanie pred dvomi týždňami ukončil kontrolu a nemal námietky voči verejnému obstarávaniu na 2. etapu električkovej trate v Petržalke. Mesto je podľa nej tesne pred podpisom zmluvy s víťazom súťaže.
„Nie je pravda, že mesto príde o možnosť financovať tento projekt z eurofondov. Ak by mala nastať situácia, že nová električková trať nebude v plnej miere hotová do konca roka 2023, dovtedy zrealizované práce môžu byť vďaka fázovaniu projektu prefinancované z eurofondov,“ bráni sa hovorkyňa. Dodala, že zvyšná alokovaná suma bude použitá na financovanie iných dopravných projektov v Bratislave, o čom existuje aj dohoda s ministerstvom dopravy.
„Mesto má pripravené dopravné projekty v hodnote viac ako 200 mil. eur, ktoré je možné zrealizovať do roku 2023, podstatné je, ako rýchlo dokáže štát tieto žiadosti o nenávratné finančné príspevky spracovať. Vicepremiérka o tomto postupe vie, keďže ju osobne o tom informoval aj primátor,“ vysvetlila Rajčanová.
Mesto tvrdí, že oproti pôvodnému scenáru mešká projekt len mesiac. „Okrem prípadných politických dôvodov preto nie je dnes žiadny iný dôvod na prezentáciu katastrofických scenárov projektu, ktorý napreduje a mesto mu preukázateľne venuje náležitú pozornosť,“ uzatvára Rajčanová.
Čo na to Petržalka
Hovorkyňa mestskej časti Petržalka Mária Halašková Novému Času potvrdila, že projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je výlučne v kompetencii kolegov z magistrátu hlavného mesta Bratislavy. „V povoľovacom procese si Mestská časť Bratislava-Petržalka splnila všetky povinnosti riadne a načas, preto z našej strany magistrátu nebránilo ani nebráni nič v tom, aby mohol v realizácii projektu pokračovať,“ uviedla Halašková.
Predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku Bosákova - Janíkov dvor je jedným z najväčších dopravných projektov v hlavnom meste. Projekt sa musí zrealizovať najneskôr do konca roka 2023, ak chce naň mesto využiť eurofondy. Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského - Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most.
Nový úsek električkovej trate v Petržalke bude nadväzovať na súčasnú zastávku Jungmannova. Trať bude pokračovať novými električkovými zastávkami, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.