Tentoraz problém trval asi dve hodiny a postihol okrem hlavnej platformy tiež Instagram, komunikačné aplikáciu Messenger a službu Workplace. Facebook opäť ako príčinu označil chybnú zmenu konfigurácie, podrobnosti ale ihneď neoznámil.
"Veľmi sa ospravedlňujeme, ak ste v posledných dvoch hodinách nemali prístup k našim produktom. Vieme, ako veľmi sa na nás spoliehate, aby ste mohli jeden s druhým komunikovať. Problém sme odstránili, ešte raz ďakujeme za trpezlivosť, ktorú s nami tento týždeň máte," uviedla spoločnosť na twitteri okolo 23:00 SELČ.
Podľa informácií na webe DownDetector.com, cez ktorý ľudia hlásia problémy webových stránok či aplikácií, začal výpadok niekoľkých služieb Facebooku okolo 21:00. Niektorým používateľom sa nenačítal zoznam vybraných príspevkov na Instagrame, iným sa nedarilo posielať správy v aplikácii Messenger, napísala agentúra Reuters.
Pre Facebook to bol druhý globálny výpadok v tomto týždni. Ten pondelkový trval okolo šesť hodín a bol najväčším, aký kedy monitorovacia iniciatíva DownDetector zaregistrovala. Zasiahnuté platformy v súčte pravidelne využíva vyše 3,5 miliardy ľudí. Ich prevádzkovateľ následne oznámil, že problém vyplynul z bežnej údržby siete, pri ktorej inžinieri vydali príkaz, ktorý neúmyselne vyradil všetky spojenia v sieti a "de facto odpojil dátové centrá Facebooku po celom svete".
Aj tentoraz spoločnosť ako príčinu uviedla chybu pri úprave nastavení svojej technickej infraštruktúry, pričom nový výpadok podľa nej nesúvisel s tým pondelkovým. "Všetko by teraz malo byť zase v normále," uviedol Facebook v piatok večer.