Výskumom zvykov, ako sa deti hrajú s určitými hračkami, sa totiž zistilo, že kým dievčatá sa bez problémov hrajú s rôznymi hračkami, až 71 percent chlapcov sa obáva, že budú terčom posmechu, ak sa budú hrať s hračkami určenými pre dievčatá.
Na základe tohto výskumu spoločnosť Lego uviedla, že už nebude mať v ponuke rad stavebníc pre dievčatá a sady určené pre chlapcov.
"Našou úlohou bude povzbudiť chlapcov a dievčatá, aby sa hrali aj so (stavebnicovými) setmi, ktoré tradične bývajú vnímané ako nie určené pre nich," vysvetlila Julia Goldinová, marketingová riaditeľka spoločnosti Lego Group podľa britského denníka The Guardian.
Od roku 2012 v Británii prebieha kampaň Let Toys Be Toys, ktorá povzbudzuje výrobcov hračiek, aby boli vo svojej produkcii kreatívnejší, aby chlapci a dievčatá nemali pocit, že by hra s hračkami tradične vyhradené pre druhé pohlavie, nebola pre nich vhodná. Podľa denníka The Guardian sú však výsledky tejto iniciatívy zatiaľ len veľmi malé.
Spomínaný výskum realizoval Inštitútu Geeny Davisovej pre rovnosť v médiách, ktorý je organizáciou zameranou na zlepšenie rodovej rovnováhy v zábavnom priemysle. Jeho výkonná riaditeľa Madeline Di Nonnová uviedla, že strach chlapcov z hrania sa s "dievčenskými hračkami" zdieľajú aj ich rodičia.
"Ak spoločnosť prijme fakt, že správanie a činnosti typicky spojené so ženami sú hodnotné alebo dôležité, rodičia a deti sa budú snažiť to prijať," konštatovala s tým, že nateraz platí, že mužské konanie je hodnotené vyššie.