V súvislosti s vykonanými zmenami zároveň predĺžila aj lehotu na predkladanie ponúk z 3. novembra na 14. decembra 2021. V rámci podmienok na vyhodnotenie ponúk diaľničiari zrušili kritériá zamerané na kvalitu tímu odborníkov a obmedzenie prevádzky. Ako v stredu informovala vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková, na uvedených podmienkach však budú naďalej nástojiť. Požiadavku na kvalitu odborníkov premietli do časti podmienok účasti a požiadavku na obmedzenie prevádzky presunuli do obchodných podmienok.
„Po zrušení uvedených kritérií budeme uchádzačov v tendri hodnotiť podľa zostávajúcich dvoch kritérií, a to navrhovaná celková cena uchádzača s váhou 60 % a lehota výstavby s váhou 40 %,“ uviedla Žgravčáková. NDS má totiž eminentný záujem nastaviť proces verejného obstarávania tejto stavby tak, aby sa znížilo riziko neúspechu predmetnej súťaže, a zároveň, aby miera administratívneho zaťaženia hospodárskych subjektov nepresahovala primerané očakávania v rámci dodržania všetkých pravidiel riadnej hospodárskej súťaže a dodržania zákonných podmienok.
„Zmena súťažných podkladov, inak nazývaná aj korigendum, bola vykonaná v dôsledku viacerých otázok od záujemcov, ktoré sa týkali detailov vo vzťahu k hodnotiacim kritériám. Zároveň sme k uvedenej úprave pristúpili aj v dôsledku snahy o to, aby sa znížila miera administratívneho zaťaženia záujemcov vo vzťahu k náročnosti procesu prípravy ich ponúk, ktoré budú predkladať vo verejnom obstarávaní,“ priblížila hovorkyňa NDS.
Rekonštrukcia diaľnice D1 je podľa diaľničiarov nevyhnutná na zabezpečenie križovania s diaľnicou D4. Pozostávať bude z prevedenia dopravy zo súčasnej diaľnice na obchádzkové trasy po vetvách budúcej križovatky D1/D4, následnej kompletnej výmeny vozovky D1 vrátane zdvihu nivelety, výstavby nových mostov ako aj dokončenia križovatkových vetiev križovatky D1/D4 vedúcich popod D1.