To, že má napríklad Pellegrini vyše 300-tisíc sledovateľov ešte nemusí znamenať, že si jeho príspevky na sociálnej sieti prečíta rovnako vysoký počet ľudí. Podľa Tótha počet sledovateľov na profile má len nepriamy vplyv na to, koľko ľudí uvidí jeho príspevky. „Algoritmus sociálnych sietí totiž neukazuje obsah automaticky všetkým sledovateľom. O dosahu príspevkov skôr rozhoduje, koľko má interakcií, teda lajkov či komentárov. Teda aj status politika, ktorý má nízky počet sledovateľov môže nabrať viralitu a naopak, status politika so stovkami tisíc sledovateľov môže vidieť ledva pár tisíc z nich,“ priblížil Tóth.
Viacerí politici sa na svojom profile na sociálnej sieti prezentujú takmer denne. Odkazujú, v akom médiu budú vystupovať, kde budú hosťami diskusných relácií. Majú tam videá z tlačových konferencií, z vystúpení v pléne parlamentu alebo videá, ako športujú a varia. Obraz politiky by sa zrejme zmenil a vrátil o mnohé roky späť, ak by boli na dlhšie obdobie sociálne siete nedostupné. Podľa odborníka Tótha by politici stratili veľmi dôležitý komunikačný kanál. „Pre väčšinu politikov sú sociálne siete v medzivolebnom období hlavným komunikačným kanálom a majú veľkú časť svojich voličov medzi sledovateľmi svojho profilu. Nemožnosť komunikovať s nimi by tak pre nich mohla znamenať výrazný problém,“ uzavrel Tóth.