Mestskí poslanci schválili tento návrh v rámci zmien a doplnkov územného plánu hlavného mesta. Hoci starosta Ružinova Martin Chren hovorí o veľkom víťazstve, nie všetci mestskí poslanci sú z tohto návrhu nadšení. Proti je ministerstvo kultúry, ktoré pozemky pred SND vlastní, ale aj mestskí poslanci.
O kontroverznom návrhu trate okolo SND informoval Nový Čas ešte v júli 2020. Proti tomu sa vtedy stavali napríklad hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrád, vedenie divadla, ako aj dopravní analytici. Medzi hlavné výhrady patrili finančná náročnosť, strata jednej z mála peších zón v Bratislave či zhoršenie životného prostredia. Hluk a vibrácie električiek by navyše mohli mať negatívny vplyv na umeleckú tvorbu a jej realizáciu. Mestskí poslanci však napriek tomu na mestskom zastupiteľstve návrh schválili.
Podľa starostu Ružinova Martina Chrena ide o veľký úspech. Nová električková trať totiž prepojí Petržalku, kde žije najviac ľudí, s Ružinovom, kde pracuje najviac ľudí. „Všetky modely ukazujú, že výrazne odľahčí našim cestám a mostom a že od začiatku bude patriť k najvyťaženejším tratiam v meste. A vďaka nej sa neskôr bude môcť vybudovať električka až do Slovnaftu, Vrakune a Podunajských Biskupíc,“ uviedol s tým, že medzinárodná komisia expertov na statiku a akustiku pracuje na riešení, aby novou trasou nebolo nijako dotknuté Slovenské národné divadlo.