Divadlo nesmie obmedziť
Primátor Matúš Vallo sa podľa Chrena zaručil, že realizácia trate prichádza do úvahy len vtedy, ak električka divadlu nepoškodí. Ministerstvo kultúry (MK) však trvá na tom, že takáto možnosť neprichádza do úvahy. Hoci podľa dokumentov ide o „kompromisnú trasu,“ podľa MK to tak rozhodne nie je. „Tento variant nebol hlavným mestom vôbec posúdený v štúdii. Električková trať sa v Novom Meste nestratí,“ prezradila postoj ministerstva hovorkyňa Zuzana Vicianová s tým, že sa analyzovali rôzne alternatívne trasy.
Alternatívna trasa?
Spokojní s návrhom nie sú ani niektorí mestskí poslanci. Medzi nimi je aj Ján Buocik, ktorý je zároveň predsedom komisie dopravy na župnom zastupiteľstve. Podľa neho bol návrh novej trate súčasťou širšieho materiálu, ktorý primárne súvisel s reguláciou bilboardov v hlavnom meste. Poslanci tak boli vystavení rozhodnutiu, že buď podporia materiál ako celok, alebo sa zdržia. O novej električkovej trati tak samostatne nehlasovali. „Túto trať električky si pôvodne nakreslil developer J&T. Chcel tak dostať čo najviac ľudí k nákupnému centru Eurovea, ktoré vlastní,“ vysvetľuje Buocik.