Návrhom developera sa potom podľa neho inšpirovalo aj mesto, ktoré urobilo vlastnú štúdiu. Z nej však vyplynulo aj to, že rovnako zmysluplná by bola električková trať popred novú autobusovú stanicu Nivy. „Túto alternatívu však mesto nijako ďalej nerozvíjalo, a nebola ani súčasťou zmien a doplnkov, ktoré poslanci schválili,“ hovorí Buocik. S novou traťou dlhodobo nesúhlasí SND ani ministerstvo kultúry, ktoré pozemky pred SND vlastní. Ozývajú sa aj urbanisti, ktorí chcú zachovať pešiu zónu pred SND. Celý proces výstavby sa tak podľa Buocika môže predĺžiť aj o niekoľko rokov. . Pokiaľ nebude mať mesto pripravenú alternatívnu trasu popred novú autobusovú stanicu Nivy, tak ďalší plánovaný úsek smerujúci do Vrakune a Podunajských Biskupíc sa podľa neho nebude mať na akú trať napojiť. Ak by sa ale nakoniec realizovala iba trať pri novom SND, z dnešnej pešej zóny sa podľa neho stane električkové korzo. „Intenzita električkovej dopravy pri SND by v takom prípade bola asi každé dve minúty. Preto by bolo lepšie, keby v pešej zóne pri divadle radšej nejazdila,“ uzatvára mestský poslanec.
Navrhovaná trasa:
Úsek Košicka I. etapa
- Nové SND
- Eurovea
- Prístavná
- Košická
- Dulovo nám.
- Miletičová