Keďže pneumatiky sa väčšinou obúvajú ešte na jeseň, nezabudnite skontrolovať ich tlak, keď udrie zima. Keď ich fúkate pri vyššej teplote, je prirodzené, že v nižšej stratia tlak a nebudú mať optimálne vlastnosti. Dávajte si potom pozor, aj keď sa oteplí. Prefúkané pneumatiky majú tiež zlé jazdné vlastnosti.
Kontrola kvapaliny
V servise si dajte skontrolovať stav nemrznúcej chladiacej kvapaliny. Ak ste pre nejaký únik pravidelne dolievali vodu, môže sa stať, že bod mrazu máte tak vysoko, že vám zmes v chladiči zamrzne. To ho môže roztrhnúť a poškodiť motor.
Ošetrenie karosérie
Pred zimou odporúčame skontrolovať stav karosérie a laku. Prípadný odlúpnutý lak, izoláciu alebo náznaky hrdze je najlepšie ošetriť čím skôr, lebo po zimnom soľnom kúpeli sa môže škoda znásobiť. Auto dôkladne umyte a navoskujte tvrdým voskom. Rohože odporúčame vymeniť za gumové, aby vám nenavlhol koberec. Na záver môžete natrieť gumové tesnenia špeciálnym prípravkom proti ich zamŕzaniu.
Baterku neprehliadnite
Akumulátor dostane v zime najviac zabrať, preto si pred zimou dajte skontrolovať jeho stav v servise. Nespoliehajte sa na to, že teraz vám auto v pohode štartuje. V zime nemusí. Aj počas zimy dajte auto raz za čas na nabíjačku, najmä ak s ním jazdíte na kratšie trasy.
Môžete tak niekoľkonásobne predĺžiť životnosť akumulátora. Ak akumulátor dožíva, dbajte na to, aby ste ho nahradili správnym typom. Moderné autá so systémom štart/stop potrebujú AGM akumulátor, ktorý znesie väčšie nabíjacie prúdy a častejšie vybíjanie.