Niekde musia kamionisti čakať celé dni, kým môžu natankovať.
Čína čelí vážnej energetickej kríze. Nedostatok uhlia a plynu viedol k zatvoreniu tovární a výpadkom elektriny pre domácnosti. Najnovšie sa k tomu pridal aj nedostatok nafty. To výrazne ovplyvňuje logistické firmy, ktoré využívajú kamióny. Ak sa problémy s nedostatkom nafty nepodarí rýchlo vyriešiť, prejaví sa to rastúcimi cenami a aj na dodávkach tovaru mimo Číny. Dôsledkom môže byť ďalšie zvýšenie cien palív vo svete (a teda aj na Slovensku) a meškanie vianočného tovaru aj u nás.
Majiteľ kamiónovej firmy z provincie Che-pej uviedol pre ekonomické spravodajstvo Cchaj-sin, že kamióny môžu natankovať iba 100 litrov, čo je 10 percent ich kapacity. V iných častiach krajiny je prídelový systém ešte prísnejší a vodiči môžu natankovať iba 25 litrov. V meste Fu-jang v provincii An-chuej majú odlišný systém – kamionisti môžu natankovať naraz iba za 300 jüanov, čo je 40 eur.
Krízu má na svedomí z väčšej časti pandémia. Otváranie ekonomík po sérii lockdownov spôsobilo veľký nárast dopytu, ktorý narušené dodávateľské systémy nie sú schopné naplniť. To spôsobuje zvyšovanie cien všetkých tovarov.