Na druhom mieste sa so šiestimi percentami nachádza denník Plus jeden deň. Vyplýva to z Národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market Media Lifestyle za druhý a tretí kvartál roka 2021, ktorý uskutočnila agentúra Median SK. V tlačovej správe o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Na treťom mieste najčítanejších denníkov v druhom a treťom kvartáli je denník Sme a Pravda s piatimi percentami, Denník Šport má štyri percentá, Denník N a Hospodárske noviny majú zhodne po tri percentá čítanosti.
Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s piatimi percentami, štvorpercentnú čítanosť majú Život a Báječná žena. Tri percentá obyvateľov Slovenska číta Nový Čas pre ženy, Nový Čas Nedeľa, Slovenka a Eurotelevízia. „Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region Press) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny čítanosť štyri percentá,“ uvádza prieskum.
Spomedzi dvojtýždenníkov je najčítanejším TV max so siedmimi percentami, nasleduje Relax so štyrmi percentami a Tele plus s tromi percentami. Bratislavské noviny dosiahli dvojpercentnú čítanosť, dvojtýždenníky 100+1 a Žena a život jednopercentnú čítanosť. „Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 15 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Dvojtýždenníky si v posledných šiestich mesiacoch prečítalo 27 percent populácie,“ uvádza prieskum.
Medzi mesačníkmi je na prvom mieste Nový Čas Krížovky s piatimi percentami, rovnakú čítanosť majú aj Zdravie, Záhradkár a EMMA. So štyrmi percentami nasledujú Napínavé krížovky, po tri percentá majú mesačníky Eva a Evita magazín. „Celková čítanosť mesačníkov v druhom a treťom kvartáli je na úrovni 43 percent,“ uvádza Median SK.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 54 percent. Na prvom mieste je Rádio Expres so 17 percentami, Rádio Slovensko so 14 percentami a Fun Rádio s desiatimi percentami. Osem percentnú počúvanosť dosiahlo Rádio Európa 2, Rádio Vlna malo sedem percent a šesť percent získalo Rádio Jemné. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina s piatimi percentami. „Rozhlasová sieť Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahla v parametri počúval včera 20 percent. Sieť Regiomedia má štyri percentá,“ spresňuje Median SK.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 93 percent populácie. Poradie otvára Rádio Expres s 39 percentami, Rádio Slovensko s 26 percentami a Fun rádio s 25 percentami.
Sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera“ je 70 percent, čo predstavuje viac ako 3,1 milióna divákov. Najväčšiu sledovanosť má Televízia Markíza s 36 percentami, nasleduje TV Joj s 27 percentami a Jednotka s 25 percentami. Markíza Group dosiahla v parametri „sledoval včera“ 41 percentnú sledovanosť. Skupina Joj Group mala sledovanosť 31 percent a Slovenská televízia 26 percent.
Prieskum prebiehal v termíne od 29. marca do 12. septembra na vzorke 4 121 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.