Inšpirujte sa preto niekoľkými tipmi, ktoré vám pomôžu úspešnejšie zvládnuť nadchádzajúcu sezónu.
S ubúdajúcimi stupňami na teplomeroch stúpa aj potreba dodávky tepla do slovenských domácností. S tým samozrejme súvisí nárast dopytu po kúrenárskych a inštalatérskych službách. Ak pôsobíte ako kúrenár, môže sa vám zísť niekoľko praktických tipov, ako pracovať lepšie a môcť uspokojiť viac zákazníkov:
Proklientský prístup
Nie nadarmo sa hovorí “Náš zákazník, náš pán”. Napriek tomu si mnoho menších firiem a podnikateľov ešte stále neuvedomuje potrebu proklientského prístupu a komunikácie na úrovni. Akokoľvek nepríjemný je váš zákazník, nikdy by ste mu to nemali oplácať rovnakým prístupom, ale mali by ste si vedieť zachovať profesionalitu. Vyhnete sa tak zlým recenziám a poškodeniu mena firmy. Ak bude mať zákazník pocit, že si ho vážite aj napriek prípadnej výmene názorov, bude sa k vám vracať a odporúčať vás ďalej. Vo vzťahu k zákazníkovi totiž platí, že ego musí ísť bokom.
Dobrá reklama
Dnes sa už žiaden biznis nezaobíde bez marketingu. Ak aj má vybudovanú stabilnú základňu klientov “z roku pána”, stačí jedna dobrá akcia konkurencie, a aj verní klienti rýchlo utečú. Je preto potrebné si ich udržiavať a samozrejme tiež získavať nových. Prehľadná webová stránka a profil na sociálnych sieťach sú minimum, ktoré by ste mali mať. Nemusíte vrážať veľa peňazí do reklamy, ale snažte sa uľahčiť vašim zákazníkom prístup k vám. Časy sa menia a inzercia v novinách už nie je v móde. Ak však máte nulovú skúsenosť s marketingom, je dobré si aspoň na začiatok nechať poradiť od odborníka – marketingovej agentúry či špecialistu.
Viac času na prácu
Práca kúrenára obnáša nielen samotnú remeselnú prácu, montáž či opravy, ale tiež množstvo ďalších úkonov. Každý kúrenár musí najprv vybaviť objednávky a zákazky, potom nakúpiť potrebný materiál, zabudnúť vyriešiť faktúry a potrebnú byrokraciu a popri tom celý deň zdvíhať telefón či odpovedať na správy. Nečudo, že potom nestíha uspokojiť dopyt zákazníkov. Existuje však spôsob, ako to zmeniť a pracovať efektívnejšie.
Portál kurenari.online, ktorý zastrešuje centrum kúrenia Banik a syn, je tu pre všetkých malých podnikateľov-kúrenárov, ktorí už nechcú strácať čas zbytočnými činnosťami. Ako skúsenejší partner im zadarmo poskytuje potrebnú podporu a know-how. Postará sa o servis, údržbu a hladší priebeh všetkých zákaziek. Vďaka tomu sa môžu kúrenárske firmy či živnostníci sústrediť na to, čo im ide najlepšie, vybaviť viac zákazníkov a zvýšiť tak svoje mesačné tržby.
Jednoduchší nákup materiálu
Práca kúrenára obnáša tiež pravidelný nákup materiálu, bez ktorého sa žiadna zákazka neobíde. Zdĺhavé cesty do veľkoskladu sú tak takmer na dennom poriadku a sú zbytočným žrútom času. Vďaka spolupráci s portálom kurenari.online však možete nakúpiť všetko potrebné jednoducho online, zbaviť sa ciest do predajne či skladu a ušetriť si množstvo času, nafty aj nervov. Navyše ako registrovaný kúrenár máte prístup k výhodnejším cenám materiálu.
Vzdelávanie a rast
Technológie sa vyvíjajú míľovými krokmi a hoci kúrenárstvo nie je raketová veda, tiež podlieha technologickému pokroku. Kotle, vykurovacie či vodoinštalačné systémy inovujú, vyvíjajú sa nové úspornejšie a ekologickejšie riešenia, menia sa vyhlášky. Portál kurenari.online ponúka registrovaným členom školenia a prináša aktuálne informácie z odvetvia, vďaka ktorým pre vás žiadna technológia nebude nová.
A nezabúdajte, že nikdy nie je neskoro stať sa kúrenárom, akým ste vždy chceli byť.