To je dobrá správa, ktorá poskytne tak veľmi potrebnú podporu internetovému gigantovi po náročnom roku zvýšenej kontroly zo strany regulačných úradov.
Takýto silný výsledok by mohol zmierniť obavy investorov z 30-% poklesu akcií Alibaby v tomto roku po pokute vo výške rekordných 2,75 miliardy USD (2,40 miliardy eur) za porušenie protimonopolných zákonov.
Od svojho debutu v roku 2009 predaj počas Singles' Day postupne rástol a prekonal aj tržby počas amerického Black Friday (čierneho piatku) aj Cyber Monday (kybernetického pondelka), a to čo do intenzity aj veľkosti.
Alibaba premenila toto podujatie na ukážku komercializmu s obrovskými zľavami na podporu konzumácie, ako aj s pútavými vystúpeniami celebrít, ako bola Taylor Swift v predchádzajúcich rokoch.
Vlani sa tržby zhruba zdvojnásobili oproti 11. novembru 2019, pretože Alibaba pridala k pôvodnej 24-hodinovej akcii ďalší deň. Tento rok bolo pritom podujatie oveľa umiernenejšie z hľadiska marketingu aj informácií. Alibaba sa totiž snažila zamerať pozornosť z rastu predaja na svoje úsilie v oblasti udržateľnosti a filantropie, čo sú kľúčové piliere snahy prezidenta Si Ťin-pchinga dosiahnuť "spoločnú prosperitu".
Peking za uplynulých 12 mesiacov zaviedol nové nariadenia na kontrolu najväčších súkromných korporácií v krajine, od elektronického obchodu po finančné technológie. Tento rok pred Dňom nezadaných vyzvali úrady domáce elektronické obchody, aby obmedzili marketingový spam prostredníctvom textových správ a zdržali sa nespravodlivých cien.
Zatiaľ čo na tohtoročnom galavečere pred začiatkom nákupného festivalu vystúpili online britský herec Benedict Cumberbatch a čínska popová hviezda Jackson Yi, Alibaba na rozdiel od minulých rokov nezverejnila priebežné správy o predaji, ani za prvé minúty 11. novembra. Namiesto toho oznámila, že sa chce viac sústrediť na "udržateľný rast".
Alibaba sa zaviazala tiež darovať 1 jüan zakaždým, keď si zákazníci kúpia počas Singles' Day určité položky a svoje nákupy uverejnia na sociálnych sieťach. Ako ďalší krok v rámci plnenia základných cieľov prezidenta v oblasti emisií uhlíka v Číne platformy Alibaby ukazovali energeticky efektívne produkty a jej logistická sieť oznámila, že pomôže recyklovať obaly.
Analytici sa dlho spoliehali na údaje o predaji počas Singles' Day ako na obraz "zdravia" čínskej ekonomiky a tiež najväčšieho elektronického obchodu v krajine.
V uplynulých rokoch Alibaba čelila tvrdej konkurencii zo strany rivalov, ako sú JD.com Inc. a Pinduoduo Inc., ako aj platforiem na živé vysielanie prevádzkovaných spoločnosťami ako ByteDance. Tento rok pritom Čína zápasí s novou vlnou koronavírusu, ktorá je najväčšia od prvého zaregistrovania smrteľného patogénu koncom roka 2019.