Záchytné parkovisko na zastávke Nové Košariská bude po Pezinku a Ivanke pri Dunaji už tretím takýmto parkoviskom. K tomu pribudne v bratislavskom Ružinove terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP).
Minister dopravy Andrej Doležal tvrdí, že tieto projekty patria k tým, ktoré zlepšia a spriechodnia dopravu v Bratislave. „Záchytné parkovisko v Nových Košariskách zlepší dochádzanie vlakom do Bratislavy. Novým terminálom zase umožníme cestujúcim bezproblémový a rýchly prestup ´suchou nohou´ z vlaku na mestskú hromadnú dopravu a opačne,“ vysvetlil. Novinky by mali skrátiť čas pre tých, ktorí dochádzajú do centra hlavného mesta a tým, že využijú verejnú dopravu, zníži sa aj počet áut. Podľa predsedu komisie dopravy BSK Jána Buocika využívanie vlakov na to, aby priviezli ľudí z prímestských oblastí je najefektívnejší spôsobom. „Všetky projekty, ktoré sú o vybudovaní parkovísk pri staniciach a smerujú do Bratislavy sú pozitívnym krokom vpred“, uviedol Buocik.
Záchytné parkovisko na zastávke Nové Košariská by malo mať 165 parkovacích miest a desať miest pre osoby so zdravotným postihnutím. „Parkovisko bude vyzerať veľmi podobne ako to, ktoré pred niekoľkými mesiacmi otvorili v Ivanke pri Dunaji,“ prezradil Martin Petro z odboru komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby SR. V uzavretom areáli parkoviska vybudujú stojisko pre 50 bicyklov. „Vybuduje sa tiež autobusová zastávka a chodník pre peších. Na projektové práce bola z OPII vyčlenená suma 123.870 eur. Eurofondy by mali pokryť aj náklady na samotnú realizáciu parkoviska, ktoré by malo byť dokončené v roku 2023,“ spresnilo ministerstvo. V bratislavskom Ružinove vybudujú nástupište, ktoré je od začiatku projektované na to, aby z neho mohli ľudia čo najjednoduchšie prestúpiť z vlaku na autobusy, električky či trolejbusy. „Súčasťou projektu je aj peší podchod pod traťou, aby obyvatelia mohli bezpečne prejsť k obchodným centrám,“ spresnili z rezortu.
Súčasťou projektu je tiež odbočka, ktorá zvýši priepustnosť železničnej trate v úseku Dunajská Streda - Bratislava, Nové Mesto. „Existujúce trate budú prepojené koľajovými spojkami a tým sa zriadi odbočka, ktorá zvýši kapacitu jednokoľajnej trate smerom do Komárna,“ spresnilo ministerstvo s tým, že celková suma nenávratného finančného príspevku je 484.640 eur.