Sú síce drahšie ako vozidlá so spaľovacími motormi, no z dlhodobého hľadiska majú aj napriek stále rastúcim cenám elektriny pomerne nízke prevádzkové náklady. Navyše, ak siahnete po predplatenom programe, nabíjať viete doslova za pár eur a sto kilometrov môžete odjazdiť aj za menej ako 5 eur. Aké sú zaujímavé autá na trhu?
Renault Zoe R135 je malá mestská raketa
- Tento Renault kupujete s vidinou ideálneho dopravného prostriedku do mesta, a teda predpokladáte, že ho rýchlo nabijete a bude mať nízku spotrebu. Ak siahnete po kuse vybavenom pomalým AC nabíjaním a nie rýchlym DC, zaberie dobíjanie 52 kWh batérie z výkonných verejných nabíjačiek približne 2 a pol hodiny. Spotreba pri „ťažkej nohe“ atakovala 20 kWh na 100 km, inak ale išiel za 12 kWh, čo však pri porovnaní s ostatnými e-autami hovorí o dobrej distribúcii vzácnej energie.
Renault Zoe R135
- Výkon: 135 koní
- Max. krútiaci moment: 245 Nm
- Kapacita batérie: 52 kWh
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,5 s
- Max. rýchlosť: 140 km/h
Nečakane zábavná a praktická Kia e-Niro
- Má kapacitu akumulátorov 64 kWh a ponúka dojazd solídnych 455 km, čo z neho robí auto vhodné aj na presuny takmer na druhý koniec republiky. Musíte však jazdiť rozumne a prudko nezrýchľovať. Má 395 Nm a zvláda aj rýchle zmeny smeru na kruhových objazdoch bez výrazných náklonov, čo u e-áut nebýva častým javom. V meste drancovala akumulátory len decentne. S ľahkou nohou sa dostanete na priemer 14 kWh. Ak dupnete na plyn v športov o m režim e, pýta si vyše 23 kWh.
Kia e-Niro
- Výkon: 204 koní
- Max. krútiaci moment: 395 Nm
- Kapacita batérie: 64 kWh
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,8 s
- Max. rýchlosť: 167 km/h
Honda E priťahuje pohľady ako magnet
- É-čko od Hondy nie je auto na dlhé trasy. Ak v zime idete na trasu dlhú 150 km, môže to byť aj pri plnom nabití problém. Stačí, ak si zapnete klimatizáciu naplno a rezerva dojazdu klesne aj o 20 km. No ekonomickou jazdou dojazd dokáže predĺžiť. Musíte si však osvojiť pár procesov – klímu zapnúť len na vyhriatie interiéru a odrosenie o k i e n a nezrýchľovať na plný výkon. Pri vjazde do dedín potom musíte pustiť plyn a dobiť baterky rekuperáciou. V cieli napokon indikátor hlásil dojazd pekných 45 kilometrov pri priemernej spotrebe 1 4 ,9 kWh/100 km. Ide teda o dobré druhé auto do mesta.
Honda E
- Výkon: 151 koní
- Krútiaci moment: 315 Nm
- Batéria: 35,5 kWh
- Max. rýchlosť: 145 km/h