Reagoval tak na výpadok spojov regionálnej autobusovej dopravy v Bratislavskom kraji po tom, ako jej prevádzku prevzala od pondelka spoločnosť Arriva.
"Tieto prvé dni budú najhoršie, s najväčším výpadkom spojov, čo pocíti cestujúca verejnosť na niektorých linkách," povedal Modranský. Situáciu podľa neho zachraňuje v týchto dňoch nový dopravca náborovými príspevkami a inými benefitmi. "Bude to chvíľu trvať, no som presvedčený, že to po približne troch až štyroch týždňoch zvládnu. Bude sa to ťahať až do konca roka. Pomoc od iných SAD-iek je tiež len dočasná," skonštatoval Modranský.
Na Slovensku chýba podľa IVD niekoľko tisíc vodičov nákladných vozidiel a autobusov. Tento nedostatok pociťujú všetky dopravné firmy a každým rokom je situácia horšia. Túto profesiu treba podľa inštitútu zatraktívniť. Vyvoláva to tlak aj na rast ich miezd a odmeňovania. "Ak samosprávy nechcú mať vysúťažené len nové autobusy, za ktorých volanty si nebude mať kto sadnúť, tak musia nastaviť také podmienky, ktoré nebudú len o najnižšej cene za výkon, ale aj dlhodobo udržateľné," uviedol Modranský.
V Bratislavskom kraji zabezpečuje od pondelka regionálnu autobusovú dopravu nový dopravca – spoločnosť Arriva, ktorý nahradil dopravcu Slovak Lines. BSK s Arrivou ako víťazom tendra podpísal zmluvu na desať rokov za vyše 330 miliónov eur. Začiatok prevádzky však sprevádzal výpadok zhruba 30 percent spojov, najmä v okrese Senec a Pezinok. Dôvodom bol nedostatok vodičov. Arrive ich chýba okolo 100. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba dal dopravcovi deväť pracovný dní na to, aby problém do veľkej miery vyriešil.