Primátor tiež apeloval na Pražanov, aby boli ústretoví v spolupráci s hygienikmi a aby im uľahčili prácu. Mesto tiež predstavilo novú kampaň proti covidu. "Čo sa týka motivácie na očkovanie, vláda zvolila riešenie s trochu zvláštnou kampaňou s drastickými obrázkami. My sme sa rozhodli vydať trochu inou cestou," uviedol Hřib.
Dora Pružincová z agentúry DDB, ktorá kampaň pripravovala, k tomu dodala: "Strachu a strašenia je okolo tejto témy už dosť, takže my sme sa ho rozhodli poňať odľahčeným, pozitívnym spôsobom. Napriek tomu, že to kľúčové oznámenie je myslené veľmi vážne."
Kampaň, ktorá má ľudí motivovať na očkovanie a dodržiavanie ochranných opatrení, je postavená na "prevracaní" vianočných aktivít a tradícií. Medzi sloganmi sú napr. "Vianoce. Silvester. Nový lock", "Pohoda. Pokoj. Vírus" či "Gašpar, Melichar, Pí-sí-ár". Vizuály sa objavia na plochách mestského mobiliára a spoty v rozhlase.
Tento týždeň testy v Prahe odhalili 11-tisíc prípadov covidu, čo je približne o 40 percent viac ako v predchádzajúcom týždni. Voľná kapacita v nemocniciach je aktuálne 13 percent štandardných lôžok s kyslíkom (celkom 426). Lôžka na infekčných oddeleniach s možnosťou umelej pľúcnej ventilácie sú zaplnené. Na iných oddeleniach je voľných iba deväť percent lôžok s umelou pľúcnou ventiláciou (celkom 47).