Ak sa niekto neoprávnene dostal na účet alebo držiteľ účtu spozoroval na ňom nezvyčajnú aktivitu, treba sa podľa úradu obrátiť na finančnú inštitúciu, zmeniť heslá aj aktualizovať antivírusový softvér.
"Podvodníci používajú falošné webové stránky, vystupujú ako predajcovia na aukčných portáloch a môžu tiež posielať podvodné maily (phishing), v ktorých tvrdia, že pochádzajú zo známych platobných alebo maloobchodných portálov," varuje NBÚ na sociálnej sieti.
V prípade podozrenia z krádeže údajov alebo podozrivej aktivity na účte odporúča úrad okamžite kontaktovať svoju finančnú inštitúciu a požiadať o zablokovanie platobnej karty. "Môžete si uplatniť nárok na vrátenie peňazí a zabrániť ďalšej krádeži," vysvetľuje úrad.
Ďalším opatrením je zmena hesla. Odborníci odporúčajú také, ktoré má minimálne 15 znakov vrátane veľkých a malých písmen, číslic a symbolov. "Heslová veta (passphrase) je ľahšie zapamätateľná. Môže to byť veta, ktorá obsahuje neobvyklé slová alebo slová z rôznych jazykov," navrhli. Odporúča sa tiež zmeniť si prihlasovacie údaje aj k ďalším účtom, ktoré používajú rovnaké alebo podobné prístupové meno a heslo. Každý účet by mal mať podľa odborníkov jedinečné heslo.
Podvody by sa mali hlásiť na polícii. Informácie môžu pomôcť chytiť podvodníka a zabrániť jeho ďalšiemu konaniu. Treba sa tiež uistiť, či má obeť podvodu všetky dôkazy o krádeži, napríklad e-maily, faktúry, potvrdenky či kópie reklamy. Dobré je o krádeži povedať rodine a známym a pomôcť im tak chrániť sa pred podobnými podvodníkmi.