Členovia OZ ho chcú uviesť do prevádzkyschopného stavu a následne ho využívať na vyhliadkové jazdy historických súprav podobne ako Kométu a Trojča vo Vysokých Tatrách. "Tak, ako električka Kométa dostala svoje meno pri pluhovaní snehových závejov. Na rovnakú činnosť sa na trati Bern – Solothurn a Bern - Worb vo Švajčiarsku používali aj lokomotívy Ge 4/4 111 a 112. Boli vybavené snehovým pluhom, so svojimi 470 kW trakčného výkonu hladko očistili trať od snehu. Ide o konštrukčne jednoduchý rušeň, avšak v zimných podmienkach spoľahlivý a pritom silný. Rovnako ako snežný muž Yeti," približuje výkonný riaditeľ OZ Veterán klub železníc Poprad Ján Sabaka.
Yeti je elektrický rušeň, ktorý bol vyrobený v roku 1927 v Nemecku a dodaný na trať Haspe - Vörde – Breckerfeld. Trať bola súčasťou električkovej trate v neďalekom nemeckom meste Hagen. Pracoval predovšetkým v nákladnej doprave na miestnej železnično-električkovej trati až do jej zániku o niekoľko desaťročí neskôr. V roku 1957 spoločnosť, ktorá ich vlastnila, predala najskôr prvý rušeň a v roku 1967 aj rušeň Yeti.
"V novom pôsobisku vo Švajčiarsku lokomotívy spoľahlivo slúžili až do roku 2018, kedy boli odstavené z prevádzky a mali byť zošrotované. Vďaka nadšeniu a empatii vrcholových predstaviteľov spoločnosti Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS) bola lokomotíva s číslom 111 darovaná pre múzeum električiek v nemeckom Wuppertale a druhá 112 pre OZ Veterán klub železníc Poprad," vysvetľuje Sabaka s tým, že sa ich tak podarilo zachrániť pred zošrotovaním. "Prvá sa vráti do svojej rodnej lokality, druhá začne nový život vo Vysokých Tatrách. Naše OZ plánuje lokomotívu uviesť do prevádzkyschopného stavu a vykonať schválenie tohto typu vozidla na infraštruktúre tatranských železníc. Aj vďaka nej budeme môcť rozšíriť počet historických jázd a zatraktívniť ekologické tatranské električky," dodáva Sabaka.
OZ Veterán klub železníc Poprad
OZ Veterán klub železníc Poprad spája priaznivcov histórie dopravy vo Vysokých Tatrách od roku 1983. Jeho hlavnou činnosťou je záchrana, oprava a prevádzkovanie historických súprav tatranskej železnice. V súčasnosti má desať aktívnych členov, ktorí pomáhajú pri rôznych činnostiach spolku.