Pomenované boli po menej známych tatranských štítoch. Financované sú z projektu Európskej únie – Modernizácia vozidlového parku Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre východné Slovensko. Päť kusov elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň stáli celkovo 38,8 milióna eur.
Ich nasadenie sa posunulo. Ako pre agentúru SITA vysvetlil koncom novembra hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč, na zubačkách sa pri testoch v tatranských podmienkach vyskytol technický problém. Ten musel švajčiarsky dodávateľ odstrániť. „Pri určitom sklone trate, nečistotách a vlhkosti na koľajach nastával preklz kolies. Výrobca tento problém už odstránil a v súčasnosti sú už jednotky po technicko-bezpečnostných skúškach,“ priblížil v novembri Kováč. Do prevádzky bude nasadených päť vlakov pre trate Štrba – Štrbské Pleso, Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Poprad a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica.
Jednotky s maximálnou adhéznou rýchlosťou 80 kilometrov za hodinu svojimi parametrami spĺňajú požiadavky TSI (technických špecifikácií interoperability), každá z nich ponúka 91 miest na sedenie, dve miesta pre invalidné vozíky, multifunkčné časti pre bicykle a detské kočíky. Vybavené sú modernými bezpečnostnými a informačnými systémami, kamerovým systémom a systémom na anonymné počítanie cestujúcich. Samozrejmosťou je klimatizácia, elektrické zásuvky či WiFi pripojenie. Vozne majú protišmykovú podlahu, bezbariérový vstup a vyčlenené priestory pre imobilných cestujúcich.