Môžete ju regulovať v 10 stupňoch. Od 10. do 6. úrovne vás M4 nenechá pretočiť sa, no ak si tam kliknete nulu, nastane peklo. Aj z neverca sa zrazu stane fanúšik krátkych modlitieb a pravoverný pohan, ktorý pozná výhradne sprosté slová. Nimi sa totiž najlepšie opisuje, ako s autom viete lietať bokom.
Dokonalé brzdy
Príval výkonu a nevädnúce karbón-keramické brzdy s okamžitým nástupom a presným dávkovaním si vychutnáte najviac na okresných cestách alebo okruhu. Stačí, aby ste len pošteklili plyn a do očí vám na rýchlomere fľusne takú cifru, že sa vodičák zazelená strachom. Na 130 ste za 5,4 sekundy. Pri ceste na Kamzík v Bratislave sme teda nastavili režim Šport a všetky parametre prepli do najostrejšieho možného módu.
Na páke sme potom dvakrát preklikli hore a vyrazili. M4 si „sadla“ na zadok, prikrčila sa a už od obratiska trolejbusov trielila hore ako splašená. Ostrá zákruta s prevýšením striedala druhú a vyjazdené „koľaje“ dali poriadne zabrať podvozku, no M4 ukrajovala stovky metrov ako splašená. Mali sme strach? Iba blázon by nemal, no nechali sme si rezervu, aby sme auto mohli bezpečne zrovnať. Takmer dvojtonové kupé má dokonalé línie skrášlené karbónovými doplnkami, medzi ktorými sa vyníma strecha.
Vyrobili ju z plastu a vystužili karbónovými vláknami. V BMW „zmes“ nazvali CFRP. Na slnku pôsobí, akoby ste ju ukradli z múzea moderného umenia a náhodou presne pasovala na toto auto, tak ste si ju nechali. Ono, viacero detailov pôsobí, akoby ich navrhovali skôr do galérie, než na auto, a tak niet divu, že M4 Competition vo farbe Toronto Red pôsobí ako uzemnená stíhačka.
BMW M4 Competition 3.0 R6 510 G82
- Motor: V6, 3,0-liter
- Výkon: 510 koní pri 6 250 ot./min.
- Max. krútiaci moment: 650 Nm
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 3,9 s
- Max. rýchlosť: 290 km/h
- Cena: 122 292 €