Prehliadka sa zameriava na elektrifikáciu, technológie a zákazkový dizajn, a to s dôrazom na osobne ladené prvky v aute zahŕňajúce intuitívne technológie a premyslené využívanie elektrifikácie.
Inštalácia je postavená na trojrozmernom plastickom stvárnení štúdie LF-Z Electrified Concept vyhotovenej z ocele a osvetlenej pomocou vstavaných LED zdrojov. Tesne nad zemou visí rozžiarený rám vozidla ako vízia udržateľnejšej budúcnosti, na ktorú sa stále viac zameriavame.
Podsvietená klenba aj v nábytku expozície
Exponát ukotvujú dve výkyvné ramená, obe zavesené v podsvietenej klenbe s poukazom na tradičnú architektúru, ktorá je ako základom občianskej infraštruktúry, tak ústredným bodom študijného programu Univerzity v Miami, tu s poukazom na pomyselnú bránu medzi súčasnosťou a budúcimi možnosťami.
Táto klenba sa odráža v nábytku so vstavanými LED zdrojmi navrhnutými špeciálne pre túto expozíciu, čím zároveň vznikli diskrétne zóny na chvíľku odpočinku a nabitie energie, ktoré odrážajú snahu značky o zásady omotenaši, teda mimoriadnu pohostinnosť.
Inštaláciu zjednocuje jedinečná schéma osvetlenia navrhnutá s cieľom zapojiť používateľov z celého sveta prostredníctvom interaktívneho virtuálneho modelu odhaleného online spoločne s fyzickým exponátom.
Japonské dizajnové zásady takumi a omotenaši
„Ako globálna značka presadzujúca japonské dizajnové zásady takumi (odborné remeselné spracovanie) a omotenaši (mimoriadna pohostinnosť) a poslanie budovať uhlíkovo neutrálnu budúcnosť ukazuje Lexus prvky, ktoré sú zásadné pre vysoko kvalitný dizajn dnešnej doby. Súčasne pritom odrážajú hodnoty, ktoré vyznávam ja osobne. Navrhovanie pre budúcnosť, ktorá je založená na spoločnom úsilí a je udržateľná, spravodlivá a kladie priority na jedinečné skúsenosti jednotlivcov, je hnacou silou mojej praxe aj práce so študentmi tu na Univerzite v Miami. Pri otvorení výstavy Design Miami/ sme zvedaví, ako sa verejnosť postaví k tejto inštalácii, či už osobne alebo online, a prijme našu víziu budúcnosti za svoju vlastnú,“ komentoval Germane Barnes, autor výstavy.
„Sme nadšení, že na prehliadke Design Miami predstavujeme tento pozoruhodný projekt od Germaneho Barnesa a Univerzity v Miami v rámci už štvrtého roka našej partnerskej spolupráce s veľtrhom,“ komentoval Brian Bolain, globálny šéf marketingu značky Lexus.