Návrhári model koncipovali ako vozidlo skvele zapadajúce do prírodného prostredia. Do konceptu sa premietajú všetky tradičné charakteristické znaky terénnych vozidiel, či už ide o priznané prvky zavesenia kolies, ochrannú klietku alebo robustné terénne pneumatiky na zdolávanie bahnitých ciest. Rozmery vozidla sú 3 120 mm (dĺžka), 1 725 mm (šírka), 1 800 mm (výška).
Karoséria ponúka potrebnú ochranu pasažierov pri začlenení kultovej masky chladiča Lexus a zachovaní dlhého zdvihu sústavy zavesenia predných kolies. Predné blatníky sú koncipované tak, aby zaistili ochranu pri nečakanom kontakte so skrytými balvanmi a nánosmi bahna.
Kryty sústavy zavesenia, prepojené so zásobníkom na vodík v zadnej časti vozidla, chránia funkčné súčasti a zďaleka hlásajú odolnosť, ktorá sa typicky spája s vozidlami SUV značky Lexus. Prepracovaný temne bronzový lak ide ruka v ruke s ľahkou karosériou a prvkami odpruženia navrhnutými tak, aby zaistili pohodlie a zábavu pri jazde v teréne. Najnovší variant dizajnového jazyka Lexus sprostredkuje motív písmena L na predných aj zadných svetlách a písmenové označenie LEXUS na zadnej časti vozidla.
V súlade s koncepciou Tazuna je v kabíne použitý jednoduchý ukazovateľ, ktorý zrozumiteľne poskytuje aktuálne potrebné informácie, zatiaľ čo sa vodič koncentruje na ovládanie vozidla.
Zhmotnenie kvality a remeselného spracovania Lexus
Exteriér a kabína nového koncepčného modelu sú praktickou ukážkou mimoriadnej kvality dielenského spracovania Lexus, pri rekreačnom vozidle tohto druhu nevídaného. Z luxusných detailov spomeňme volant obšitý kožou a vymodelovanú hlavicu radiacej páky alebo sedadlá s prvkami odpruženia, ktoré vyhladzujú nerovnosti na ceste. Samotné sedadlá sú čalúnené odolnou syntetickou kožou. Prvý vodíkový spaľovací motor Lexus spĺňa všetky prísne požiadavky výrobcu na kvalitu, odolnosť a spoľahlivosť (QDR) v kontexte náročného cestovania v teréne.
Čistý vodíkový pohon s atraktívnymi vlastnosťami
Pri napĺňaní cieľov uhlíkovej neutrality Lexus nikdy nezabúda na radosť za volantom. Koncepčný model ROV zhmotňuje atraktívny zvukový prejav spaľovacieho motora a agilný nárast krútiaceho momentu, ktorý je spojený s rýchlym spaľovaním vodíka, o ktorom je Lexus presvedčený, že k vozidlu typu ROV patrí.
Prostredníctvom vodíkového konceptu ROV sa Lexus snaží zachovať nefalšovanú radosť z jazdy v teréne pre budúcu spoločnosť s nižšou uhlíkovou stopou. Na pohon vozidla v teréne slúži vodíkový spaľovací motor 1,0 litra, fungujúci podobne ako motor benzínový, ale v tomto prípade s vysokotlakovým zásobníkom na stlačený vodík, ktorý sa presne dávkuje systémom priameho vstrekovania vodíka do spaľovacej komory. Dôležitá je tiež skutočnosť, že nový vodíkový motor Lexus produkuje prakticky nulové emisie pri zanedbateľnom spaľovaní motorového oleja počas jazdy.
Vozidlo s typickým jazdným prejavom Lexus
Vzhľadom na ľahkú karosériu pozostávajúcu z robustného rúrkového rámu, resp. systém odpruženia s dlhým zdvihom, sa vodič môže tešiť na prirodzené jazdné správanie vozidla, typický jazdný prejav Lexus a možnosť vydať sa kamkoľvek, kam len zatúži. Model Lexus ROV, navrhnutý pre agilnú a pohodlnú jazdu, predstavuje dynamicky poňatý dizajn v kombinácii so skvelou odozvou vodíkového pohonu, a tak je vozidlom s mimoriadnymi terénnymi schopnosťami pre maximálnu radosť za volantom.
„Lexus ROV je našou odpoveďou na stále vyšší záujem o aktivity vonku a dobrodružného ducha záujemcov o luxusné produkty. V role koncepčného modelu spája našu túžbu vyvíjať aj produkty zamerané na životný štýl s nepoľavujúcim hľadaním nových technológií podporujúcich uhlíkovú neutralitu. Ponúka nielen mimoriadne atraktívne jazdné vlastnosti, ale vďaka svojmu vodíkovému motoru aj prakticky nulové emisie,“ hovorí Spiros Fotinos, riaditeľ spoločnosti Lexus Europe.