Arriva síce zabezpečila autobusy, no nemala dostatok vodičov, a tak mnohé linky neboli vypravené. Bývalý dopravca Slovak Lines ponúkol Arrive niekoľkokrát pomoc, no tá ju najprv neprijala. Nakoniec však obe spoločnosti pristúpili na to, že budú spolupracovať. Dohoda o rozbehnutí dopravy ale po pár dňoch stroskotala.
Keď sa 15. novembra spustila doprava s novým prevádzkovateľom Arriva, BSK si pochvaľoval, že ušetrí. Už v prvý deň však nebolo vypravených viac ako 40 % spojov a Arriva po hneve cestujúcich priznala, že jej chýbajú vodiči. Najprv lákali zamestnancov na 4-tisícový náborový príspevok, no ani toto nepomohlo tak, aby zabezpečili celé pokrytie BSK.
K situácii zaujala stanovisko aj Arriva. „V záujme rýchleho zlepšenia situácie sme boli pripravení dohodnúť sa a nasadiť vodičov bývalého dopravcu na tie spoje, ktoré aktuálne v Bratislavskom kraji nejazdia. Bývalý dopravca sa po týždni rokovaní rozhodol rokovania ukončiť. Rešpektujeme to. Zároveň jeho bývalým vodičom opätovne ponúkame prácu. Všetkým vodičom, ktorí s nami uzatvoria pracovné zmluvy do konca decembra a začnú jazdiť najneskôr v januári 2022, ponúkame náborový bonus 3 500 eur,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku.
Dodal, že Arriva sa zaviazala, že situáciu vyrieši a cestujúci v Bratislavskom kraji uvidia každý deň zlepšenie. „Obaja dopravcovia nám oznámili, že nakoniec k dohode nedošlo. Počítame teda s tým, že spoločnosť Arriva bude musieť čo najskôr zabezpečiť obslužnosť kraja vlastnými silami,“ vyjadrila sa Lucia Forman, hovorkyňa BSK.