Snažil sa vraj len zdôrazniť význam Vianoc príbehom o svätom Mikulášovi, biskupovi, ktorý sa preslávil štedrosťou, ako obranca viery a zástanca nespravodlivo obvinených. Informovala o tom agentúra AP.
"Nie, Santa Claus neexistuje. Naozaj. A červené šaty, ktoré nosia, vybrala Coca-Cola výhradne na účely reklamy," povedal biskup Antonio Stagliano v kostole v meste Noto na úžas prítomných detí i rodičov.
Po kritických reakciách na sociálnych sieťach sa sicílska diecéza ospravedlnila. "Je mi veľmi ľúto, že Stagliano týmto vyjadrením vyvolal u detí sklamanie. Chcem zdôrazniť, že jeho zámer bol úplne iný," napísal hovorca diecézy Alessandro Paolino na Facebooku. "Samozrejme nesmieme ničiť detskú fantáziu, ale ukazovať dobré príklady, ktoré sú pozitívne pre ich život," dodal s tým, že práve Santa Claus môže deti presvedčiť o dôležitosti obdarovávania, štedrosti a pomoci. Paolino ale tiež povedal, že sa treba vyvarovať toho, aby bol Santa Claus symbolom konzumu a túžby "nakupovať a nakupovať".
Niektorí rodičia tento výklad uvítali, iní ale biskupa kritizovali za miešanie sa do rodinných tradícií. Podľa niektorých pokazil deťom predvianočný čas, navyše v dobe ovplyvnenej pandémiou COVID-19. "Ukázali ste, že keď dôjde na rodinnú výchovu a deti, nerozumiete ničomu," napísala jedna z užívateliek sociálnych sietí.