A zatiaľ čo niektorí ľudia úplne obmedzujú vysedávanie pri poháriku, iní obrátili svoju pozornosť k nápojom, ktoré chutia ako ich obľúbené drinky, ale nie sú alkoholické. Víno bez alkoholu, pivo a nápoje s chuťou obľúbenej liehoviny, ktoré boli kedysi považované za prechodný trend, dnes možno nájsť v baroch, reštauráciách a obchodoch po celom svete.
Väčšina konzumentov týchto nápojov sa však alkoholu nadobro nevzdáva. Spoločnosť IWSR, ktorá sa venuje tejto problematike, uviedla, že 58 % konzumentov nealkoholických a nízkoalkoholických nápojov stále pije aj alkohol, ale s mierou.
"Počas pandémie majú ľudia ešte väčšiu potrebu socializácie a stretávania sa s priateľmi a rodinou a pitie je toho súčasťou,“ povedal Jeff Menashe, zakladateľ a generálny riaditeľ výrobcu nápojov, spoločnosti Demeter & Co. Ako dodal, rozdiel je teraz v tom, že chcú "piť zdravšie".
Startup CleanCo, producent nápojov bez alkoholu, pritom tvrdí, že ich ceny sa príliš nelíšia od originálu. Dôvodom je čas a úsilie potrebné na vytvorenie nealkoholických nápojov, ktoré majú chuť a arómu ako tradičné liehoviny, povedal Justin Hicklin, prezident spoločnosti CleanCo.
"Používame osem alebo deväť rôznych destilačných techník, aby sme boli schopní extrahovať chute. Je to mimoriadne zložitá vec – a dosť drahá," uviedol. Dodal, že borievka použitá v nealkoholickom gine pochádza od jediného dodávateľa v Bulharsku – "najlepšia borievka, akú si môžete kúpiť", tvrdí.
To však neodrádza spotrebiteľov. Podľa údajov analytickej spoločnosti NielsenIQ predaj nealkoholických nápojov sa za uplynulý rok zvýšil o 33,2 % a tržby dosiahli takmer 300 miliónov eur. Predaj nealkoholického piva a jablčného muštu pritom vzrástol za rovnaké obdobie o 31,7 %, ale tržby z predaja nealkoholického ginu, vodky a ďalších vyskočili o 113,4 %. Nárast dopytu po nealkoholických nápojoch a nápojoch s nízkym obsahom alkoholu sa zrýchľuje aj v Ázii a na Blízkom východe.