Dorčáková podotkla, že ceny za poštové produkty a služby sa za ostatných zhruba desať rokov menili pravidelne, a to v roku 2009, 2013, 2015, 2016. Naposledy sa modifikovali v lete roku 2019. "Od tohto času sa trhové podmienky zmenili hlavne nárastom minimálnej mzdy, vplyvom pandemickej situácie, akceleráciou zmeny biznis modelu (od listov k balíkom – eCommerce), ktorá si vynucuje zmeny technologických postupov, logistického vybavenia, a rastom ďalších nákladov nevyhnutných na činnosť pošty," priblížila.
Cieľom je teda upraviť tarify na úroveň porovnateľných komerčných služieb predovšetkým v poštovom platobnom styku a v doplnkových službách balíkového segmentu. Aktivity Slovenskej pošty budú podľa hovorkyne v nasledujúcom období ovplyvňované razantným rastom mzdových nákladov v súvislosti s rastom minimálnej mzdy, zvyšovaním prevádzkových nákladov v súvislosti s predpokladaným rastom cien komodít, napríklad elektrickej energie, v priamej nadväznosti na očakávaný rast balíkových a expresných služieb a s tým spojenou logistikou.
Pripravované opatrenie ÚREKPS má ustanoviť rozsah a určenie regulácie cien za poskytovanie univerzálnej služby vo vnútroštátnom poštovom styku a vykonávanie poštového platobného styku v nadväznosti na návrh na zmenu sadzieb, predložený Slovenskou poštou. Pripomienkové konanie k návrhu opatrenia by sa malo začať v januári budúceho roka.