Nehodu už medzičasom začali vyšetrovať. Prokurátor švédskej pobrežnej stráže Jonatan Tholin uviedol, že prokurátori začali predbežné vyšetrovanie na základe potenciálnych obvinení z hrubej nedbanlivosti v námornej doprave a „hrubej opitosti na mori“.
Zrážka lodí sa stala nadránom vo vodách medzi švédskym pobrežným mestom Ystad a dánskym ostrovom Bornholm. Švédska námorná správa ich identifikovala ako dánske plavidlo Karin Hoej a britskú loď Scot Carrier. Dánska loď sa prevrátila a bola hore dnom.
Zo Švédska v rámci pátracej operácie poslali jeden vrtuľník, lietadlo a deväť pátracích a záchranných člnov. Dánsko vyslalo dve lode. Príčina nehody však stále nie je známa. V oblasti bola v tom čase zlá viditeľnosť spôsobená hmlou. Dánsku loď odtiahli bližšie k pobrežiu, kde ju okrem iných preskúmajú potápači švédskych ozbrojených síl a pobrežnej stráže. Keď bude loď bližšie k pobrežiu, prípad prevezme švédska polícia.
Švédska televízia TV4 informovala, že z lode začala do vody vytekať nafta. Švédska pobrežná stráž uviedla, že vykonáva environmentálnu záchrannú operáciu, „aby zabránila úniku ropy alebo iných škodlivých látok do mora“, ale uviedla, že v súčasnosti tam nie sú žiadne úniky nafty.
Podľa webstránky MarineTraffic.com bola loď Scot Carrier na ceste z lotyšského Salacgriva do škótskeho Montrose. Karin Hoej išla zo švédskeho Södertälje do Nyköbing Falster v Dánsku.