Nabíjanie z osvetlenia
Stĺpy verejného osvetlenia fungujú ako nabíjacie body už v niekoľkých mestách na Slovensku. Prvý nainštalovali na Železnej studničke v Bratislave, no pribúdajú ďalšie. Majú ich už aj v Dolnom Kubíne či Sabinove. Takéto nabíjačky sú osadené 1 AC konektorom Typ 2 s výkonom 22 kW. Ide o efektívny spôsob, ako rozšíriť sieť nabíjačiek,keďže v obytných zónach je nabitie elektromobilu stále veľkým problémom a pokiaľ by bolo možné dobíjať takmer kdekoľvek, isto by sa našlo viac ľudí, ktorí by po elektromobile siahli.
Batérie s lepšou kapacitou
Životnosť väčšiny batérií v elektromobiloch dnes prekoná životnosť automobilu a priemerná strata kapacity predstavuje 2,3 % ročne. Strata je navyše nelineárna, v priebehu rokov teda baterky degradujú pomalšie ako na začiatku. Nabíjanie z domácej zásuvky alebo wallboxu (so striedavým prúdom AC) sa považuje za šetrnejšie než nabíjanie na verejných nabíjačkách s jednosmerným prúdom (DC). Avšak životnosť článkov je len jednou premennou, ďalšou je ich kapacita a tá stále nie je taká, akú by zákazníci očakávali. Niklové batérie majú v priemere dojazd 200 km a lítiové dokonca 320 - 480 km, lenže ani najväčšie kúsky s kapacitou 90 kWh nedosiahnu pri bežnej jazde 650 km. To by sa malo čoskoro zmeniť.
Motory s nižšími emisiami
Podľa novej emisnej normy Euro 7 by autá mali mať rovnaké emisie v lete aj v zime, pri jazde so záťažou aj bez nej, pri studenom štarte a aj pri ťahaní prívesu. Automobilky to považujú za nesplniteľné. Euro 7 síce má vstúpiť do planosti až v roku 2025, ale výrobcovia sa pomaly pripravujú na to, aby splnili tieto prísne normy, a tak znižujú emisie CO2 už teraz. Majú klesnúť na hranicu 30 gramov, čo by znamenalo, že benzínové autá by museli jazdiť so spotrebou okolo 1,4 litra a naft ové 1,2 litra na 100 kilometrov. A to bez pomoci elektriny nezvládnu. Preto na trh uvádzajú čoraz viac plug-in hybridov, ktoré skutočne znižujú merateľné hodnoty CO2 .