Za vývoj zodpovedalo Konštrukčné a vývojové stredisko Tatra Bratislava. Po niekoľkých desiatkach rokov sa opäť otvára možnosť podieľať sa na vývoji Tatroviek na Slovensku a to vďaka spoločnosti Tatra Defence Slovakia.
Aj keď sa na Slovensku automobilka Tatra uchovala v pamäti najmä v súvislosti s výrobou nákladných automobilov v Bánovciach nad Bebravou, vývoj osobných automobilov značky Tatra má na Slovensku nezmazateľnú historickú stopu. V Bratislave bolo 1. 7. 1960 založené Konštrukčné a vývojové stredisko Tatra Bratislava, ktorého úlohou bolo projektovanie úžitkových automobilov s motorom z automobilu Tatra T 603. Už v apríli 1961, sa pod vedením Ivana Mičíka podarilo navrhnúť v bratislavskom stredisku prvý automobil – trinásťmiestny minibus Tatra T 603MB. V tom istom roku absolvoval tento minibus testy, ktoré preukázali jeho veľmi dobré jazdné vlastnosti. Na podobnom princípe projektanti v Bratislave navrhli aj automobil Tatra T 603 NP. Išlo o nízkoplošinový valník, ktorý podľa výpovedí pamätníkov skúšobne jazdil po Bratislave a roznášal tovar do drogérií. Ani minibus Tatra T 603MB a ani automobil Tatra T 603 NP nikdy neboli sériovo vyrábané.
Najznámejším projektom bratislavskej pobočky Tatry Kopřivnice bol projekt novej generácie vozidla Tatra T 603. V roku 1963 bola bratislavská pobočka poverená naprojektovaním a vývojom novej limuzíny, ktorá by nahradila staršiu verziu Tatra T 603. Celý projekt viedol konštruktér Ján Cina, ktorý na prelome rokov 1963 a 1964 pripravil niekoľko návrhov novej limuzíny Tatra T 603. Víťazný návrh mal označenie X-5 a prototyp nového vozidla bol označený ako T 603 X. Zároveň išlo o jediný návrh, ktorý sa objavil v podobe funkčného vzorku. V porovnaní s limuzínou Tatra T 603 bolo pri prototype T 603 X možné vidieť niekoľko zmien. Tie sa týkali napríklad zvýšeného výkonu motora zo 77 KW na 90 kW, navýšenia maximálnej rýchlosti na 160 km/h, zníženia spotreby paliva, alebo menšieho interiéru v porovnaní so staršou limuzínou Tatra T 603. Automobil bol dokončený v roku 1967 a predstavený vedeniu Tatry Kopřivnice. V dôsledku menšieho interiéru vozidla, čo bolo pri reprezentatívnych vozidlách kľúčové, nebol nakoniec model T 603 X vedením kopřivnickej automobilky schválený. Napriek tomu je automobil Tatra T 603 X považovaný za jedno z vrcholných diel bratislavskej pobočky Tatra.
Po niekoľkých desiatkach rokov sa automobilka Tatra na Slovensko opäť vrátila, tentokrát do Trenčína. Začiatkom júla tam totiž svoju činnosť oficiálne zahájila spoločnosť Tatra Defence Slovakia, dcérska spoločnosť českej Tatra Trucks. Spoločnosť Tatra Defence Slovakia zahajuje vo svojom závode v Trenčíne výrobu nákladných automobilov Tatra, čím nadviaže na historickú tradíciu výroby Tatroviek v trenčianskom regióne. Firma plánuje v priebehu dvoch rokov zamestnať 150 ľudí a rozbehnúť výrobu nákladných vozidiel primárne na podvozkoch Tatra Force a Tatra Tactic. Okrem toho firma Tatra Defence Slovakia nadviaže aj na historickú tradíciu vývoja Tatroviek na Slovensku, tentokrát zameranú na vývoj nákladných vozidiel. „O Tatry je veľký záujem. Okrem výroby a servisu sa plánujeme aktívne podieľať aj na vývoji, čím dokážeme zabezpečiť celý životný cyklus vozidla,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Tatra Defence Slovakia Michal Baláž. K realizácii tohto cieľa by Tatra Defence Slovakia spojila sily s vývojovými kapacitami materskej spoločnosti Tatra Trucks. Vďaka spoločnosti Tatra Defence Slovakia sa tak na Slovensko vracia nielen výroba nákladných automobilov Tatra, ale historicky môže spoločnosť nadviazať aj na tradíciu vývoja a projektovania Tatroviek na území Slovenska a naštartovať tak úspešný vývoj Tatroviek na území Slovenska.