Najmä v Petržalke však ide za krátky čas už o niekoľkú zmenu v systéme parkovania. V časti Dvory 4 už platí nová mestská parkovacia politika, v ostatných častiach však zostávajú v platnosti pravidlá mestskej časti. Petržalka zavádzala vlastné parkovanie v októbri 2019, pričom už vtedy bolo jasné, že sa chystá projekt celomestského parkovania. Ten sa však pre pandémiu omeškal o viac ako rok.
Čitateľ Nového Času si za oknom auta našiel oranžový lístok, ktorý ho upozorňoval, že porušil pravidlá parkovania a musí zaplatiť pokutu. Zatiaľ čo hovorkyňa mesta Katarína Rajčanová podľa obrázka tvrdí, že ide o lístok z mestskej časti Petržalka, v Petržalke zas tvrdia, že takéto lístky rozdával magistrát, aby upozornil na blížiacu sa zmenu v parkovaní.
Tento prípad len dokresľuje chaotickú situáciu, ktorá pravdepodobne počas pár dní v najľudnatejšej mestskej časti nastane. Platia tu totiž naraz dve rôzne parkovacie politiky - mestská (PAAS) a miestna, petržalská. Množstvo ľudí navyše stále parkuje aj na cestách, čo situáciu ešte viac komplikuje.
Petržalka spustila vlastné podmienky parkovania ešte v októbri 2019. Podľa hovorkyne Márie Halaškovej tak chcela urgentne vyriešiť narastajúci problém s parkovaním. „Žiaľ, stalo sa to, čo sa vlastne nikdy stať nemalo, že bude fungovať dvojitý systém. Ľudia v tom majú chaos a občas sa im ani nečudujem,“ zhodnotil situáciu starosta Petržalky Ján Hrčka.
Rozdiel v čiarach
Oproti petržalskému parkovaciemu systému stojí celomestský parkovací systém PAAS. Ten plánuje magistrát zaviesť aj v ďalších mestských zónach vrátane zvyšku Petržalky. Hrčka však upozornil, že ak sa magistrátu výhody celomestského parkovania v dohľadnom čase nepodarí ukázať v praxi, bude sa snažiť využiť všetky dostupné pro-striedky, aby sa mestský parkovací systém ďalej nerozširoval a aby sa Dvory 4 vrátili späť do petržalského projektu parkovania.
Základný rozdiel je na prvý pohľad v tom, že zatiaľ čo petržalské parkovanie označujú modré čiary, mestské parkovanie na Dvoroch 4 označujú biele čiary. Rajčanová však upozorňuje, že mesto nezavádza regulované zóny samo, ale v nevyhnutnej spolupráci a komunikácii s mestskými časťami.