Aj keď na mnohých školách a u učiteľov sa už potrebné zmeny udiali a dejú, mnohým prekáža už len slovo reforma. V reakcii na predstavenie dokumentov s názvom Východiská zmien v kurikule základného vzdelávania a Východiská zmien vo vzdelávacích oblastiach z dielne Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a Štátneho pedagogického ústavu to pre TASR uviedla Mária Rothensteinová zo Slovenskej komory učiteľov (SKU).
"Máme totiž negatívne skúsenosti zo zavádzania poslednej, takzvanej Mikolajovej reformy, keď sa nepripravené zmeny hodili na plecia školám a učiteľom v júni a počas letných dovoleniek museli vytvoriť vlastné vzdelávacie programy. Až po veľkom tlaku sa do tohto rozbehnutého procesu zapojili metodické centrá ako vzdelávacie inštitúcie a začali školiť o tom, čo vlastne vzdelávacie programy sú a ako na nich pracovať," vysvetlila Rothensteinová.
Hoci obavy podľa jej slov pretrvávajú, veria, že sa v školstve z chýb poučili a že ich vedenie ministerstva nebude opakovať. "Ohlásené reformné zmeny majú byť sprevádzané vzdelávaním pedagógov, podpornými materiálmi, podporou pre učiteľov v podobe mentorov, minister prisľúbil, že budú nové učebnice. Aj napriek pozitívnemu naštartovaniu zmien v učebnicovej politike a vo vzdelávaní pedagógov si myslíme, že to je náročný proces, a uvidíme, ako sa ho podarí implementovať tak, aby sa dodržali ohlásené termíny," poznamenala.