Zmena je však podľa Rothensteinovej potrebná, ukazujú to aj výsledky medzinárodných meraní. "Učitelia na základných školách často hovoria o tom, že nevedia, prečo sa niektoré témy, respektíve ich obsah učí už na úrovni základného vzdelávania, nemajú čas na to, aby sa na hodinách venovali diskusii, projektovému vyučovaniu, hlbšiemu prepájaniu vedomostí s praxou. Sú tlačení obsahom a množstvom encyklopedických vedomostí, ktoré žiaci skôr memorujú a nepoužívajú sa zmysluplne, nie sú pre deti trvalé," povedala Rothensteinová. Ako tvrdí, zmena je potrebná aj z dôvodu, že obsah, ktorý sa deti v škole učia, je skôr zoznamom izolovaných predmetov ako zmysluplne prepojeným systémom, ktorý rozvíja jednotlivca v tom, v čom je jeho potenciál.
Rothensteinová tvrdí, že zmena už reálne priniesla nový spôsob, akým sa pristupuje k tvorbe základných dokumentov. "Samotní učitelia majú možnosť ovplyvniť to, čo budú neskôr v škole učiť vo svojom predmete alebo vzdelávacej oblasti, pretože boli oslovení na spoluprácu pri tvorbe a pripomienkovaní dokumentov. Uvidíme, ako sa sami do tohto procesu zapoja a či bude ich vklad vo výsledku viditeľný," uzavrela.
Kritické myslenie, digitálne zručnosti, flexibilita a orientácia v možnostiach súčasného sveta sú oporné body pripravovanej zmeny s názvom Vzdelávanie pre 21. storočie. Do pripomienkového konania pre odborníkov, učiteľov, rodičov a samotných žiakov vstúpil dokument podoby nového vzdelávania pre základné školy z dielne rezortu školstva a Štátneho pedagogického ústavu.