Pokles vidieť aj v odvetví cestovného ruchu a gastra. Kým od roku 2014 do roku 2019 rástol počet vznikajúcich podnikov zo 799 na 1462, v posledných dvoch rokoch klesá. V roku 2020 vzniklo v tomto segmente 1217 podnikov a v minulom roku len 911. Výrazný pokles vzniknutých podnikov vidieť aj v odvetví sprostredkovania, a to zo 695 vzniknutých podnikov v roku 2020 na 243 podnikov v minulom roku.
Naopak, prekvapením je rast vzniknutých podnikov v oblasti služieb. Kým v roku 2020 vzniklo v odvetví 2191 podnikov, v roku 2021 to bolo 3680 podnikov. Podobným príkladom je aj odvetvie reklamy. V roku 2020 vzniklo v tejto oblasti 490 podnikov, o rok neskôr vzniklo 760 podnikov. Vyšší vznik podnikov v reklamnom odvetví môže byť podľa FinStatu spôsobený vyšším dopytom po online reklame, keďže počas pandémie ľudia vo väčšej miere trávili čas na internete.
Celkovo najviac podnikov zaniklo v odvetví veľkoobchodu, a to 539, maloobchodu (402) a v odvetví práva, poradenstva a účtovníctva, kde zaniklo spolu 380 firiem. V rámci veľkoobchodu bol najvyšší zánik podnikov v nešpecializovaných veľkoobchodoch (336), v prípade maloobchodu sú to zániky najmä v ekonomických činnostiach ostatný maloobchod v nešpecializovaných predajniach (112) a ostatný maloobchod mimo predajní, stánkov a trhov (107). V odvetví práva, poradenstva a účtovníctva zanikali najviac spoločnosti v poradenských službách v oblasti podnikania a riadenia (300).