Ťažkosti po zmene režimu
V máji 1990, približne po 2 rokoch od začiatku výstavby, rozhodol Mestský národný výbor o zastavení prác a zmene koncepcie. Výstavba sa už nikdy neobnovila. Podľa Jána Buocika, predsedu komisie dopravy na župnom zastupiteľstve, bolo dôvodom zastavenia prác najmä financovanie, ale taktiež zmena politického režimu a divoké 90. roky.
„Jedna vec je metro postaviť, druhá vec je prevádzkovať ho. Pre mesto by to bola veľmi nákladná záležitosť. Bratislava by musela na prevádzkovanie metra dostávať od štátu oveľa viac peňazí,“ vysvetľuje Buocik. Pre častý argument, že metropola SR nie je dostatočne veľké mesto na to, aby sa v ňom oplatilo prevádzkovať metro, však podľa neho už dávno neplatí. „Bratislava sa rozširuje do priestoru. Obrovské množstvá ľudí začali bývať v okolí hlavného mesta. Zatiaľ sme stále nenašli spôsob, ako týchto ľudí dopraviť do Bratislavy,“ uzavrel.
Mali by sme využiť železničnú trať
Ján Buocik, predseda komisie dopravy BSK
Problém s metrom sú najmä náklady na jeho budúcu prevádzku, tie sa z mestského rozpočtu uhradiť nedajú. Aktuálne dobrou náhradou by bol tunelový mestský vlak vedený od stanice Bratislava Predmestie až do Petržalky so stanicami Filiálka, AS Nivy a SND. Výhodou je, že náklady na prevádzku by financovali ŽSR.
Projekčne bola táto trasa pripravená už v roku 2010, v roku 2012 bol vybraný zhotoviteľ prvého úseku od stanice Bratislava Predmestie po stanicu Filiálka. Žiaľ, minister Počiatek tento projekt zastavil a tým na dlhé roky aj náhradu metra v Bratislave. V súčasnosti prebiehajú rokovania na MD SR o doplnku štúdie, aby trať na stanicu Filiálka bola vedená pod zemou s možnosťou pokračovania až do Petržalky.